Свържи се с нас

Икономика

До 150 000 лв за средни предприятия за преодоляване на последствията от КОВИД-19

Published

on

Стартира приемът на проектни предложения по процедура „Подкрепа за средни предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19“ на ОП „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020, съобщиха от Областния информационен център в Габрово.

Целта на процедурата е осигуряване на оперативен капитал за българските средни предприятия за справяне с последиците от пандемията КОВИД-19.Общият размер на безвъзмездната финансова помощ по процедурата е 200 000 000 лв., от които 170 000 000 лв. от Европейския фонд за регионално развитие и 30 000 000 лв. национално съфинансиране.

Всеки отделен проект маже да бъде на стойност от 30 000 лв. до 150 000 лв., които са 100% БФП. Допустими кандидати за финансиране на проекти са юридически лица или еднолични търговци, регистрирани съгласно Търговския закон или Закона за кооперациите, които имат минимум две приключени финансови години (2018 г. и 2019 г.) преди датата на обявяване на процедурата, в рамките на които да са извършвали стопанска дейност.

Освен това, трябва да отговарят на изискванията за средно предприятие, съгласно Закона за малките и средни предприятия и да са реализирали оборот за 2019 г. минимум 1 млн. лв. Одобрените кандидати по процедурата ще могат да ползват отпуснатата безвъзмездна финансова помощ за покриване на разходи за закупуване на суровини, материали и консумативи, разходи за външни услуги (вкл. режийни разходи), разходи за персонал (вкл. разходи за брутна работна заплата и разходи за осигурителни и здравни вноски за сметка на работодателя) по трудови договори, които са сключени преди 01.07.2020 г.

Подаването на проектното предложение се извършва изцяло по електронен път чрез попълване на опростен уеб базиран формуляр за кандидатстване чрез Информационната система за управление и наблюдение на Структурните инструменти на ЕС в България.

Процедурата е с краен срок за подаване на проектни предложения 16:30 часа на 24 август, чрез онлайн системата ИСУН 2020 и с използването на валиден Квалифициран електронен подпис.

Междувременно продължава оценката на проектни предложения, подадени по процедура „Подкрепа на микро- и малки предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19“ на ОПИК 2014 – 2020 г.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Коментари

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Икономика

Мандра край Габрово търси работници с опит

Published

on

Мандра в района на Габрово търси да назначи работници с опит – Сиренари. Фирмата предлага отлично заплащане и трудов договор.

Тези от вас, които проявяват интерес към обявените позиции за работа, могат да позвънят за повече информация от 09.00 до 16.00 часа, от понеделник до петък, на телефон: +359 882 900 905.

Зареди още

Икономика

Местният бизнес цени работниците си

Бизнесът предпочита да запази работещите, отколкото да ги съкрати

Published

on

Работодателите от област Габрово предпочитат да запазват работниците си, ползвайки възможностите на програмите и мерките за заетост, които им предоставя държавата, а не да ги съкращават.

Това заяви изпълняващият длъжността директор на Дирекция „Бюро по труда“ – Габрово Даниела Маринова по време на среща със заместник – областния управител, който бе запознат с изпълняваните програми и мерки за заетост на територията на област Габрово.

Маринова обясни, че по ПМС № 55 са запазени работните места на 7 160 човека от кандидатствалите 214 работодатели.

Към момента действат три нови мерки – едната е насочена към хотелиерство, ресторантьорство и пътен транспорт, и включва подкрепа за заети лица в размер на 40 на сто от минималната работна заплата, с включени осигуровки или около 290 лева на човек.

Втората мярка е аналогична на предоставяната по придобилата публичност мярка 60/40, чието действие приключи на 30 юни. Регламентираната подкрепа по ПМС № 151/03.07.2020 г. е отново в размер на 60% от осигурителния доход на работниците и служителите, но вече за месец май и ще се предоставя за период до 3 месеца, считано от 1-ви юли до 30-ти септември, и се отнася до голяма част от работодателите без администрация, образование, култура и др.

Новото при нея е, че лицата вече ще работят и ще получават тези компенсации. Маринова коментира още, че очаква голям брой работодатели да кандидатстват.

Третата мярка се нарича „Заетост за теб“ и се отнася за работодатели, които искат да разкрият нови работни места и ще бъдат субсидирани, в рамките на 3 месеца.

„Бюрото по труда“ отчита добри резултати по изпълнение на финализираното вече ПМС № 55, което се дължи и на активната работа на служителите в Дирекцията.

За съжаление едно от предизвикателствата, с които трябва да се справи и.д. директорът, отчитайки изключителното натоварване, е намаления състав на Дирекцията в Габрово.

Успоредно с мерките за справяне с последиците от коронавируса в „Бюрото по труда“ се изпълняват и 6 проекта на социални партньори, които предвиждат различни курсове за обучение на 130 безработни лица.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Икономика

Топ 5 защо ексклузивен договор за продажба с Агенция „Гарант“

Published

on

Една хубава българска поговорка гласи: „Много баби – хилаво бебе!“ Това важи с пълна сила и при обявяването на имот за продажба. Хаотичното предлагане на пазара на имоти от собственици и рекламирането от различни консултанти с различни параметри на имота, буди у клиента съмнение.

Когато едно жилище се продава с ексклузивен договор, става ясно че намеренията на собственика са сериозни, а самият имот е проверен документално и технически. Какви са основните предимства на ексклузивния договор с ГАРАНТ може да прочетете по-долу:

#1 НАЙ-ВИСОК МОДЕЛ НА ДОВЕРЕНОСТ
Гарантира сигурност и изгражда доверие между страните брокер-продавач. С избора на брокер на ГАРАНТ Вие ще избегнете многобройни безрезултатни обаждания и безсмислени координации на огледи с „туристи“ на пазара.

#2 ОТЧЕТНОСТ
Гарантира периодична отчетност за проведени огледи, преговори и използвани канали за реклама. Поддържа се контакт само с един професионалист – Вашия брокер – който ще Ви информира за резултатите от рекламната стратегия, коментарите и обратната връзка от клиентите.

#3 СРОК
Съкращава срока за сделка, ангажира и мотивира Агенцията да търси активно клиенти и да „отвори“ офертата и за други агенции за максимално добър резултат. Консултантите на Гарант се стремят да поддържат добри отношения с колеги-брокери, което позволява бърза реализация на сделка.

#4 ЦЕНА И РЕАЛНА ОЦЕНКА
Ексклузивният договор прави имота уникален! По този начин цената навсякъде ще е еднаква и потенциалните купувачи няма да могат да преговарят чрез други канали. Имотите нямат абсолютна стойност. Както във всяка пазарна икономика, цената е в пряка зависимост от търсенето. Какво по-важно от това да определите реалната стойност на Вашия имот? „ГАРАНТ“ ще Ви помогне!

#5 АКТИВЕН МАРКЕТИНГ
Индивидуална реклама на имота – трансперант, социални мрежи, имотни платформи и т.н. Изключителните права ще помогнат на брокерите на „ГАРАНТ“ да имат повече рекламна свобода за имота, а именно да се упомене точния му адрес, предимствата и потенциала на местоположението , да се предотвратят излишни огледи и нежелани реакции от страна на клиенти, заблудени за района, в който мислят, че той се намира.

Когато сключите ексклузивен договор Вие ще имате Ваш личен доверен съветник. Изберете го внимателно! Ние сме насреща – ГАРАНТ недвижими имоти.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица