Свържи се с нас

Икономика

Гражданите да не се поддават на тормоз от колекторските фирми

Published

on

Гражданите, които имат неразплатени задължения, да не се поддават на необоснован тормоз или заплахи от колекторските фирми. Това заяви в писмен отговор до народния представител от „БСП за България“ Кристина Сидорова министърът на правосъдието Даниел Кирилов.

Габровският депутат постави въпрос, свързан с това какви мерки и инициативи ще се предприемат за регламентиране на дейността на т.нар. „колекторски фирми“ по време на извънредното положение, така че общественият и граждански интерес да бъдат защитени адекватно.

Фирмите за събиране на вземания останаха извън обхвата на Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с решение на Народното събрание от 13 март. За съжаление все повече хора изпитват финансови затруднения да покриват своите нужди и да плащат задълженията си.

Кристина Сидорова, народен представител от „БСП за България“

„На този фон факт е, че тормозът върху гражданите от страна на т.нар. „колекторски фирми“ продължава ежедневно“, коментира Кристина Сидорова. В отговора си до нея правосъдният министър допълва още, че вземания не могат да бъдат направени, както в периода на извънредното положение – до 13 май, така и след него – до 13 юли, ако парламентът одобри окончателно удължаването на срока.

Той посочва, че дейността на фирмите за събирания на вземания предхожда евентуалното производство за принудително вземане, а целта е целта, за което не е постановено осъдително решение или изпълнителен лист.

Колекторските фирми не могат без съд и частен или държавен съдебен изпълнител да осъществят принудително изпълнение, макар вероятно да твърдят това в комуникацията с длъжниците, по телефон или по друг начин, отговаря още Даниел Кирилов.

По думите му ЧСИ и ДСИ не могат да налагат запори на банкови сметки на физически лица и лечебни заведения, запори върху трудови възнаграждения и пенсии, обезпечителни мерки върху медицинска апаратура и оборудване, собственост на физически лица, освен на задължения за издръжка, за вреди от непозволено увреждане и за вземания на трудови възнаграждения.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Коментари

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Икономика

Община Трявна стартира проект за рекултивация на съществуващото депо за отпадъци

Published

on

След подписан на 13.05.2020 г. договор, Община Трявна стартира изпълнението на проект: „Рекултивация на съществуващо депо за отпадъци на община Трявна“.

В основата на настоящия проект за закриване и рекултивация на депото, е заложено да се опази човешкото здраве и околната среда, както и спазването на законодателството на ЕС и националното законодателство по отношение на управлението на отпадъците, опазването на водите и въздуха.

Основни дейности по проекта са:
Дейност 1: Подготовка и изпълнение
Дейност 2: Техническа рекултивация
Дейност 3: Организация и управление на проекта
Дейност 4: Информация и комуникация

Общата стойност на проекта е 1 549 891.73 лв., от които 1 317 407.97 от Европейския фонд за регионално развитие и 232 483.76 национално съфинансиране от държавния бюджет на Република България.

Началната дата на проекта е 28.05.2020 г., а крайната дата – 28.04.2022 г. Периодът за изпълнение е 18 месеца.

Настоящият проект е насочен към опазване на човешкото здраве и околната среда. Община Трявна търси правилните насоки към постигане на основната цел в устойчивото управление на отпадъците, които ще предотвратят, намалят или ограничат вредното им въздействие върху човешкото здраве и околната среда. Проектът предвижда извършване на техническа и биологична рекултивация на площта, която е с нарушена структура и почвено плодородие в резултат на дългогодишното натрупване на отпадъци. Рекултивационните мероприятия ще осигурят опазване на атмосферния въздух и повърхностните води от замърсяване, защита от проникването на повърхностни води в тялото на депото, прекратяване на разпрашаването на леките фракции отпадъци и др. Рекултивацията на депото има за цел максимално да ограничи неблагоприятното въздействие на натрупаните отпадъци върху околната среда. С предвидените рекултивационни мероприятия на съществуващото депо ще се осигури минимизиране на строителните разходи, опазване на атмосферния въздух и повърхностните води от замърсяване, защита от проникване на повърхностни води в отпадъчното тяло на депото, прекратяване на разпрашаването на леките фракции отпадъци, вписване в релефа на околния терен на тялото на отпадъците, създаване на условия за контрол на процесите , протичащи в тялото на депото и въздействието му върху околната среда.

Предвидените дейности ще се изпълнят на два етапа:
І-ви етап: Същинска рекултивация – при която се предвижда да се извършат: Подготовка на площадката и на детайл в петата на отпадъците по дерето; съоръжение за регулиране на оттока; изграждане на горна опорна дига; изграждане на долна опорна дига и от страната на пътя; изграждане на газова система; предепониране на отпадъците и вертикална планировка; техническа рекултивация – изравнителен пласт, запечатващ пласт, земни почви, хумус; съоръжения.
ІІ-ри етап: Биологичната рекултивация, която се предвижда да се извърши на площ от 16729 кв.м. представляващи ПИ 81058.374.315, в земл. на с. Черновръх на територията на община Трявна.

Зареди още

Икономика

Заразява ли коронавирусът пазара на имоти?

Published

on

Към настоящия момент не може да се говори за някакви налагащи се тенденции или срив на имотния пазар.

Продавачите
Поради налагащите се мнения, че се очаква спад на цените на имоти много от продавачите излизат от пазара и спират продажбите, което автоматично води до дефицит на наличните имоти. Това пък от своя страна прави техните цени стабилни, тъй като купувачите няма на каква база да правят ниски оферти и предложения. Така че в обобщение не се наблюдава целеустремен спад на цените на имотите надолу.

Купувачите
Извънредната ситуация доведе до отсяване на купувачите. На пазара останаха само мотивирани и знаещи какво искат. Физическите огледи са значително по-малко, но за сметка на това много по-ефективни на принципа „Дойдох, видях и купих!“

Относно купувачите, които очакват последващи дивиденти от покупката на имот е важно да се знае, че предстоят интересни времена и умните инвеститори могат да направят много добри сделки.

Банките и кредитирането БНБ
направи препоръка към търговските банки да се поддържа един „здравословен“ пазар, но това не изключва отпускането на ипотечни и потребителски кредити. Финансирането на имотните сделки продължава, банките намират гъвкав подход към всеки клиент и се адаптират към новата ситуация.

Наемодатели и наематели
Наблюдава се адекватно реагиране от страна на наемодателите с цел да запазят качествените наематели. В знак на солидарност част от наемодателите намалиха с до 50% дължимите наеми, отсрочиха във времето, а някои дори опростиха наема за един или два месеца. Разбира се има и изключения, но при всички случаи е важна правилната комуникация между страните.

В заключение последиците от КОВИД-19 са трудно предвидими. Както във всички области на икономиката и живота като цяло, хората се адаптират постепенно, така и агенциите за имоти, се налага да работят при нетипични условия, да бъдат гъвкави и да дигитализират дейността си.

Имотният пазар през годините е минавал през кризи, но ще оцелее и този път. Агенция ГАРАНТ не спира да работи за свои клиенти и остава на Ваше разположение за всякакви имотни въпроси! Свържете се с нас и нашите брокери!

Не забравяйте кампанията ни за 2020 г. – до 20% отстъпки в Магазини „ПАРОС“, Магазин „Стройко“, Мебелна къща „САРАКТА“, Застрахователен брокер „АМАРАНТ“.

Зареди още

Икономика

Приключи кампания за деклариране на доходите

Published

on

Успешно приключи кампанията за деклариране на доходите на физическите лица, отчетоха от офиса на НАП – Габрово.

В национален мащаб са приети близо половин милион данъчни декларации до края на работния ден на 30 април и уточниха, че едноличните търговци и юридическите лица подават годишните си декларации до края на юни.

В габровския офис на НАП са приети 7 721 декларации. Почти 77% от декларациите за доходите на физическите лица са подадени по интернет с персонален идентификационен код (ПИК) на НАП или електронен подпис, като се отчита ръст на електронното деклариране от над 29 на сто, спрямо 2019 г.

От приходната администрация съобщиха още, че преобладаващата част от гражданите са използвали предварително попълнените декларации за доходите, които НАП предложи за първи път тази година.

Архив, Copyright © GabrovoNews.bg

Директорът на габровския офис на НАП Драгомир Кунев сподели, че въпреки извънредното положение и наложените ограничителни мерки се отчита една успешна данъчна кампания 2020 г.

Той благодаря на своите колеги за професионализма и максималната мобилизация, както и на гражданите, които добросъвестно изпълниха ангажимента си към фиска.

До края на годината НАП ще предложи изцяло нов портал за електронни услуги и нов сайт на Приходната агенция, за да се улеснят нашите клиенти – уточниха още габровските данъчни.

Поради продължаване на някой ограничителни мерки от офиса на НАП Габрово съветват своите клиенти максимално да ограничат посещенията в салона за обслужване на клиенти, да използват електронните услуги на Агенцията или да звънят на национален телефон 0700 18 700.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица