Свържи се с нас

Икономика

Още 6 местни фирми ще подобрят производствения си капацитет

Нараства броят на успешните местни компании, сключили договори за подобряване на производствения капацитет.

Published

on

Още шест производствени предприятия от област Габрово допълват списъка на одобрените бенефициенти за закупуване на машини и съоръжения, с цел подобряване на производствения капацитет, информираха от Областният информационен център – Габрово.

Министерство на икономиката сключи още 58 броя административни договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ с бенефициенти, подали проектни предложения по процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ за подобряване на производствения капацитет в малките и средни предприятия на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 г. (ОПИК), с общ размер на предоставената безвъзмездна финансова помощ, възлизащ на 19 650 929,67 лева.

Шест от тези нови договори за обновяване на технологичното оборудване и намаляване на производствените разходи ще се изпълнят на територията на област Габрово от габровските компании Крамас ООД, Боби Фишер ООД, Вал-Бег ООД, Кристина Капс ЕООД, Техно ЕООД и дряновското предприятие Тисина ООД.

С това решение на Управляващия орган на ОПИК за област Габрово броят на сключените договорите вече нарасна на 16 на обща стойност 9 541 209.38 лв. Към настоящия момент по процедурата на територията на страната са сключени общо 323 броя административни договорa за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ с общ размер, възлизащ на 138 799 301,35 лева.

Областен информационен център – Габрово напомня, че в срок да 30 април 2020г. предприятията могат да подадат проектно предложение по процедура за стимулиране внедряването на иновации от съществуващи предприятия, с общ размер на безвъзмездната финансова помощ от 117 349 800 лева.

Изпълнението на проектите, подкрепени по процедурата, следва да води до внедряване на продуктова иновация (стока или услуга) или до внедряване на иновация в бизнес процесите, насочена към производство на стоки и предоставяне на услуги.

Предстои и отварянето на прием по процедура „Дигитализация на малките и средни предприятия“, по която ще се насърчава използването на информационни и комуникационни технологии и услуги от бизнеса с общ размер на безвъзмездната финансова помощ по процедурата от 58 674 900 лева.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Икономика

Studio New Era с инициатива в подкрепа на малкия и среден бизнес

Безплатен уебсайт редизайн до края на месеца.

Published

on

Studio New Era стартира национална инициатива за подкрепа на малкия и среден бизнес, насочена към развитието на модерно и ефективно онлайн присъствие.

Проектът предлага възможност на фирми с остарели уебсайтове или онлайн магазини да получат напълно безплатен редизайн и актуализация – без финансов риск и без първоначслни разходи.

След обновяването, бизнесите ще имат възможност да продължат да използват услугата чрез месечен абонамент, който включва пълна поддръжка, актуализации и цялостно управление на тяхното онлайн присъствие.

Инициативата е част от концепцията на студиото „Уебсайт като услуга“ – иновативен модел, който дава достъп на малки и средни бизнеси до професионални дигитални решения, без да се налага голяма първоначална инвестиция. Ще бъде валидна до края на месец Ноември.

„Нашата цел е да помогнем на бизнеса в региона на Габрово и в цялата страна да се развива дигитално, да бъде конкурентоспособен и видим онлайн. Вярваме, че всяка добра идея заслужава съвременно представяне в интернет“, споделят от Studio New Era.

Повече информация за кампанията и формуляр за участие са достъпни на: www.studionewera.com/bezplaten-website-redesign.

Зареди още

Икономика

До 17 ноември се коригират декларираните авансови вноски

Published

on

На 15 ноември изтича срокът, в който фирмите, както и физическите лица, извършващи дейност като търговци по смисъла на Търговския закон, включително ЕТ и регистрираните земеделски стопани, избрали да се облагат с данък върху годишната данъчна основа, могат да коригират размера на декларираните от тях авансови вноски за корпоративен данък или данък върху доходите за 2025 година. Тъй като тази година 15 ноември е в събота, крайният срок за промени в декларираните данни се удължава до 17 ноември, понеделник.

На 1 декември изтича и срокът за плащане на месечната авансова вноска за месец декември и тримесечната авансова вноска за трето тримесечие на 2025 година. Фирмите, чиито нетни приходи от продажби за 2023 г. надвишават 300 000 лева, са длъжни да правят авансови вноски за корпоративен данък. Те са месечни и тримесечни и се определят на база на прогнозната данъчна печалба за текущата година.

Месечни вноски се правят при нетни приходи от продажби за годината преди предходната над 3 000 000 лв., а тримесечни – при нетни приходи от продажби за годината преди предходната от 300 000,01 лв. до 3 000 000 лв. включително. Има случаи, при които прогнозираните авансови вноски се оказват по- ниски или по-високи от дължимия годишен данък, показват анализите на НАП.

Това може да доведе до начисляване на лихви от страна на приходната агенция за периода от 16 април до 31 декември на съответната година или пък до надвнесен данък. Затова предприятията имат възможност сами да увеличават или намаляват своите авансови вноски през годината, когато смятат, че те ще се различават значително от дължимия годишен данък.

Увеличението, съответно намалението на авансовите вноски, се ползва след подаване на декларация за промяна, по електронен път с квалифициран електронен подпис /КЕП/ през е- портала на НАП. За коригиране на месечната вноска за ноември 2025 г. декларацията трябва да бъде подадена най-късно до 17 ноември 2025 г. и вноската да бъде платена до тази дата.

За коригиране на месечната вноска за декември и тримесечната вноска за трето тримесечие на 2025 г. е необходимо декларацията да бъде подадена най- късно до 17 ноември 2025 г., въпреки че срокът за внасянето им е до 1 декември 2025 г. Повече информация за декларирането и плащането на корпоративен данък можете да намерите на сайта на НАП – www.nra.bg, на телефона на Информационния център: 0700 18 700 /на цена, съобразно тарифата на съответния оператор/ или във Facebook страницата на агенцията.

Зареди още

Икономика

Нов офис на Изи Пей в квартал „Трендафила“ в Габрово

Published

on

Нов офис на Изи Пей отвори врати в Габрово. Той се намира в квартал „Трендафила“, на ул. „Тота Венкова“ 12.

Работно време:
*Понеделник – Петък – от 09.00 до 19.00 часа
*Събота – от 09.30 до 13.30 часа.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица