Свържи се с нас

Икономика

5% отстъпка от данъка за довнасяне, платен онлайн

Published

on

До 31 март физическите лица, които имат данък за довнасяне, могат да се възползват от 5% отстъпка, ако са подали декларацията си по интернет с Е-подпис или ПИК, и са платили целия размер на данъка за довнасяне, съобщиха от офиса на НАП в Габрово. Отстъпката е до 1000 лв.

Допълнително условие е лицата да нямат подлежащи на принудително изпълнение публични задължения към момента на подаване на декларацията. Плащането на данъци и осигуровки се извършва само по банков път.

Крайният срок за обявяване на доходите е 30 април, а еднократна възможност за корекция на декларациите е отново 30 септември.

От 10 март предварително попълнените декларации за облагане на доходите на физически лица ще бъдат достъпни в портала за е-услуги на Националната агенция за приходите.

Всеки ползвател на персонален идентификационен код (ПИК) или квалифициран електронен подпис ще получи достъп до вече въведените данни за доходи от трудови правоотношения, граждански договори и хонорари, доходи от наем за имоти, отдадени под наем на юридически лица и субсидии, изплатени на земеделски производители.

От март физическите лица могат да правят справка от сайта на НАП за електронни услуги, за изплатените им доходи (по трудови и извънтрудови правоотношения) от предприятия и самоосигуряващи се лица. Справката е достъпна отново с ПИК или електронен подпис.

От тази година отпада задължението към годишната декларация за доходите да се прилагат: служебни бележки по чл. 45 от ЗДДФЛ, документи за направените вноски за осигурителен стаж за пенсиониране и копия от валидно решение на ТЕЛК/НЕЛК, както и декларацията за ползване на данъчно облекчение за деца с увреждане.

Допълнителна информация за данъчните и осигурителните изисквания може да се получи на телефона на Информационния център на НАП 0700/ 18-700 или на сайта на Агенцията на: www.nap.bg.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Коментари

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Икономика

Иновациите и кръговата икономика са фактор за развитието на бизнеса

Published

on

Възможните финансови инструменти за реализиране на съвместни проекти между Общината и бизнеса бе основна тема по време на трета работна среща на заинтересованите страни по проект IMPROVE, състояла се онлайн.

На срещата присъстваха представители на местния бизнес, Технически университет – Габрово, Регионален Иновационен Център, Габровска Търговско-промишлена палата, Регионално сдружение на общините „Централна Стара планина“, Областна администрация Габрово, и организации на местно и национално ниво, ангажирани в процеса по разработване на съвместни проекти за насърчаване на икономическото развитие и иновациите чрез комбиниране на финансови инструменти на принципа на публично-частното партньорство и новите интегрирани териториални инструменти.

Основната тема беше представянето на възможните финансови инструменти за реализиране на съвместни проекти между Община Габрово, местния бизнес и други институции на местни и национално ниво за развитие на икономиката.

Екипът на консултантска фирма „Либра Енерджи“ ЕООД разясни алтернативите за финансиране чрез националните и европейски фондове и програми през новия програмен период 2021 – 2027.

От представената информация стана ясно, че програма „Конкурентоспособност и иновации в предприятията“ е пряко насочена към постигането на интелигентен и устойчив растеж на българската икономика, както и осъществяването на индустриална и цифрова трансформация.

Сред набелязаните мерки по програмата са включени: засилване на капацитета за научни изследвания и иновации и въвеждане на модерни технологии, засилване на растежа и конкурентоспособността на малките и средни предприятия, усвояване на ползите от цифровизация, насърчаване на кръговата икономика и енергийната ефективност.

По време на срещата бяха идентифицирани и възможностите за стартиращите бизнеси, начините за финансиране и подпомагане на стартъпи.

Представена бе възможността за обединяване на частния и публичния ресурс при реализиране на проекти с добавена стойност, чрез идентифициране на различни форми на публично – частни партньорства.

В тази връзка експерт от екипа по проекта разясни детайли по отправената покана от Община Габрово към местния бизнес за иницииране на съвместни проекти. Презентационните материали от срещата може да видите оттук.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Икономика

Хакатон за промяната на „Шести участък“

Published

on

Община Габрово и „Студио Комплект“ – София организират хакатон, който ще се проведе от 23 до 25 февруари 2021 г. изцяло виртуално. Новината за медиите съобщи Миглена Въгленова, гл. експерт „Публичност и визуализация“ в администрацията на кмета. 

Събитието е част от международния проект „Креативни индустрии за нови градски икономики в Дунавския регион“ (CINEMA), финансиран по Програма за транснационално сътрудничество „Интеррег Дунав“ 2014-2020 г. То цели да намери решения, които да подпомогнат развитието на търговията на дребно и малкия бизнес в габровския квартал „Шести участък“.

Изборът на място не е случаен – районът е пилотна локация по проекта. Хакатонът ще събере участници с разнообразен профил, опит и умения. Те ще работят за съживяването на икономическия, културния и туристическия потенциал на квартала. Ключово за процеса ще бъде използването на иновативния капацитет на творческите индустрии.

Организаторите отправят покана за участие към иноватори, предприемачи, урбанисти, представители на креативните индустрии, граждани и други заинтересовани лица. С идеите си те могат да допринесат габровският централен квартал отново да стане атрактивна притегателна точка на града.

Пилотната локация е първият търговски, административен, образователен и духовен център на Габрово, оказал влияние върху живота на местната общност от XVIII век до наше време. В рамките на три дни участниците в хакатона, разпределени в няколко отбора, ще подготвят конкретни предложения. Те ще работят по предизвикателството „Подкрепа за съществуващия бизнес в „Шести участък“ и привличане на нов чрез креативните индустрии“.

Към него трябва да включат следните аспекти: подобряване на цялостното усещане за квартала (визуална идентичност, градски мебели, стени, пространства, осмисляне на празни сгради или части от тях, културни и творчески събития); създаване на активна общност за устойчиво развитие на локацията и постигане основната цел на предизвикателството в условията на Ковид-19.

Отборите ще бъдат съветвани от ментори с опит в областта на маркетинга, бизнеса, творческите индустрии и развитието на градска среда. Участниците ще имат възможност да организират сами работата си след старта на събитието, като уточнят каналите, по които да работят. Всички идеи, както и техните създатели, ще бъдат публично оповестени.

Най-доброто предложение ще получи професионално бизнес и маркетинг консултиране в периода март – юни 2021 г., за да се подкрепи неговата реализация. Предложенията ще бъдат оценявани по следните критерии: въздействие върху търговците на дребно, малкия бизнес, жители и посетители; цялостно усещане за повишаване атрактивността на квартала; изпълнимост и устойчивост на идеята.

Специално жури ще обяви отбора победител в 19:00 часа на 25 февруари. Желаещите да се включат в хакатона трябва да попълнят онлайн формуляр, който се намира на адрес: https://bit.ly/2Y25Jd2.

Крайният срок за регистрация е до 3 февруари, 23:59 часа. Подборът на участници се извършва от организаторите съобразно компетенциите и опита на кандидатите.

Проект CINEMA работи за обновяването на централни градски райони, изоставени в резултат на индустриално преобразуване, промяна в навиците на потребителите и нарастване на населението в предградията и крайните квартали. За целта ще се използват икономическите предимства на креативните индустрии като възможност за справяне с проблема.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Икономика

Да поговорим за имоти?

Вие попитахте!

Published

on

През 2021 година кампанията на ГАРАНТ ИМОТИ има за цел да Ви чрез която цели да ви даде повече информация за различни аспекти на имотната сделка.

Сега имате възможността да получите отговори на много ваши въпроси и професионална консултация както от нашите брокери, оценители, така и от юрисконсулта на фирмата.

Колко е нормално да продължи във времето една продажба на жилище?

Отговорът на този въпрос не е еднозначен. Продажбата на едно жилище пряко зависи от: локацията му; квадратурата му; състоянието му – не само дали е ремонтирано, а дори дали е почистено и в добър търговски вид. Освен всичко това важно е и да установите до колко е наложителна продажбата за Вас точно в този момент.

Не трябва да се забравя, че ако цената на имота е определена добре и адекватно на пазара сериозен кандидат-купувач може да бъде намерен още с първия оглед. А след това трябва да се вземе в предвид до колко Вие като продавач сте снабден с необходимите за продажба документи и кога ще сте готови с освобождаването на имота. От страна на купувача трябва да бъде изяснено дали той има наличните средства към момента или ще е необходим банков кредит, за чието отпускане има технологично време.

И така обикновено една продажба може да продължи в порядъка между един месец – два месеца, когато е наличен сериозен купувач и се отчетат различните обстоятелства. Разбира се, за да бъде спокоен всеки продавач е хубаво да използва услугите на професионалист в областта – от определяне на адекватна цена на продавания имот до приключване на покупко-продажбата и предаване на владението на имота.

Ако и Вие имате имот и желаете да го продадете, брокерите на ГАРАНТ са на разположение, за да Ви помогнат и консултират. гр. Габрово, ул.“Априловска“ 6 /двата моста/, 066 80 80 16 .

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица