Свържи се с нас

Икономика

Купете имот с Гарант, превърнете го в дом с помощта на нашите партньори

Published

on

След като вече сте закупили имот с ГАРАНТ и сте извършили първата важна стъпка по планиране и проектиране следва доста по-трудоемката част, а именно реализацията на плана – строително-ремонтните дейности, обзавеждането и оборудването. Правилната последователност на извършване е важна, защото по този начин ще спестите време, пари и енергия.

??

• Подготовка на терена – започва се с къртене, демонтаж и премахване на всичко старо и ненужно. Демонтиране на врати, премахване на стари подови настилки, сваляне на тапети и стари мазилки, къртене на фаянс, теракота и мозайка, премахване на преградни стени и т.н.
*Съвет: Добре е, колкото се може по-често помещенията да бъдат почиствани, за да се редуцира събирането на излишна мръсотия, която възпрепятства по-бързото изпълнение на проекта.

• Подмяна на инсталации
В този етап се включват: смяна на дограмата, оформяне на отворите за интериорните врати, подмяна на канализационната и водопроводна мрежа, ако е необходими, изграждане на нова електрическа инсталация, ремонт на отоплителната система.
*Съвет: Практичен и здравословен вариант за отопление е подовото. Има два вида: електрическо и водно, като първото се монтира посредством електрически рогозки, а второто – с т.нар „дълбок монтаж“ чрез полагането на тръби под подовата настилка. Най-голямото предимство на подовото отопление е равномерната температура, която се достига, както и липсата на замърсяване.

• Основни довършителни ремонтни дейности
Най-общо това са: полагане на външна и вътрешна изолация; изравняване на подове и стени; изграждане на преградни стени с гипсокартон или „обличане“ на съществуващи; шпакловки; поставяне на фаянс, теракота, гранитогрес, боядисване с латекс, слагане на тапети, декоративна мазилка; подови настилки; поставяне на осветителни тела и т.н.
*Съвет: За да не бъде интериорът на банята еднообразен, може да „вкарате“ свежи акценти чрез декоративни пана. Такива и подобни предложения може да намерите в магазини „ПАРОС“. А чрез нашето съдействие може да получите до 20% отстъпка при пазаруване там.

• Обзавеждане и декорация
Един от най-приятните етапи, когато домът придобива сравнително завършен вид, показващ индивидуалните вкусове на собствениците си. В този етап се включва: обзавеждането на кухнята; поставянето на всички уреди и мебели в останалите помещения, декорация. Обзавеждането на кухнята почти винаги е по индивидуален проект. Специфичните и нестандартни размери на помещенията, изискват точно проектиране за оползотворяване на всички ниши. За тази задача може да се доверите на нашия партньор Мебелна къща САРАКТА. С професионализъм и прецизност те ще се погрижат както за кухненското, така и за цялостното обзавеждане.
*Съвет: Добре е да предвидите за проектирането, производството и доставката на Вашите мебели период между 30 и 60 дни. Тъй като основният ремонт е дълъг, добре е изборът на мебели и оборудване да се прави паралелно.

И ето че след дълга и упорита работа Вашият нов дом е готов! Най-сетне може да седнете с чаша кафе, излегнали се на дивана и да помислите „Е, струваше ли си?“. Ние можем само да Ви кажем, че домът не е просто място, той е чувство и всяко усилие за постигане на топлина, сплотеност и удовлетвореност, си струва! Ако все още не сте намерили своя бъдещ дом – направете го с ГАРАНТ!

Икономика

Ново изследване открои колко е работната сила в региона

Published

on

Заетите лица, на възраст от 15 до 64 навършени години в област Габрово, са 39 хиляди. Това сочат резултатите от проведено наблюдение на Териториално статистическо бюро – Север, отдел „Статистически изследвания – Габрово“ по отношение на работната сила през миналата година.

Коефициентът на заетост на населението, в същата възрастова група, е 70.5процентни пункта. 65.4% от тях са мъжете, а 75.7% жените. В сравнение с 2022 г. коефициентът намалява с 0.7%, отчитат още от Статистиката.

През 2023 г. икономически активните лица на възраст между 15 и 64 навършени години в област Габрово са 43.0 хиляди или 77.6% от населението на същата възраст. В сравнение с 2022 година коефициентът на икономическа активност се увеличава с 0.5 процентни пункта.

Общият брой на заетите лица е 40.1 хил., от които 19.1 хил. или 47.6% са мъже, а 21.0 хил. или 52.4% са жени. Коефициентът на заетост на населението на възраст 15 и повече навършени години в областта е 47.8% (48.5% за мъжете и 47.2% за жените).

Наблюдението на работната сила във всички държави – членки на ЕС, включително и в България, се провежда в съответствие с изискванията на Регламент (EС) 2019/1700 на Европейския парламент и на Съвета за създаване на обща рамка за европейската статистика за лицата и домакинствата, основана на индивидуални данни, събрани чрез извадки, и свързаните с него прилагащи регламенти на Европейската комисия в областта на статистиката на работната сила.

Зареди още

Икономика

Постигнете успех с подкрепата на Visa Бизнес Хъб и специалните оферти за собствениците на МСП

Published

on

Известни с богатата си индустриална история и занаятчийство Габрово и областта приютяват както големи промишлени компании, така и малки и средни предприятия на които се падат над ¾ от заетостта.

За собствениците на малки и средни предприятия (МСП) времето е ограничено и ценно. Те са заети с управлението на всичко – от операциите на бизнеса до привличането на клиенти и грижата за служителите. В тази така динамична обстановка, търсенето на възможности за спестяване на време и финанси, е от съществено значение. За да подпомогне МСП в тяхното развитие на помощ идва Visa Бизнес Хъб, платформата, на която предприемачите ще открият най-добрите оферти и намаления, без да губят време в търсене.

С Visa Бизнес Хъб фирмите могат да се възползват от широка гама от специални оферти и отстъпки, които обхващат всичко – от рекламни кампании и обновяване на офисното пространство, през покупки книги, до грижа за бизнес пътуванията. Платформата е създадена така, че да спести време и усилия на бизнес собствениците, като им предоставя лесен и удобен начин за намиране на най- добрите предложения.

За всеки предприемач най-важен е успехът. За да го постигане е от ключово значение да има ефективни рекламни кампании. Etarget предлага разнообразие от възможности за достигане до целевите аудитории чрез различни рекламни формати. Експертното планиране и управление на кампании дава възможност да се създаде значимо присъствие онлайн, да се увеличи разпознаваемостта и да се постигнат желаните резултати. Всеки нов клиент, който плаща с Visa Business карта, ще получи 20% бонус към заредения кредит.

Ключов фактор за успеха на един бизнес е и удовлетворението на служителите от работата им. За тази цел от съществено значение е работното им пространство да е удобно и функционално, както и да не липсват необходимите консумативи и оборудване, за да бъдат могат лесно и бързо да бъдат свършени възложените задачи. Заедно с Office 1, Visa предоставя възможността на всички Visa Business и Visa Business Premium картодържатели да получат 12% отстъпка на печатни и рекламни услуги, мебели и столове, съвместими консумативи и канцеларски материали.

Друга съществена съставка за успех е знанието. За предприемачите, които непрестанно търсят начини да подобрят своите умения и да развият своите бизнеси, четенето на книги е един от най-мощните инструменти. Книгите, обвързани с бизнес развитие, биха могли да помогнат на собствениците на МСП Visa Confidential2 да се обогатят с нови знания, да разширят своето разбиране за процесите и да придобият ценни умения, които могат да приложат в собствените си предприятия. Visa и Ozone.bg имат специална оферта към всички Visa Business картодържатели – 15% отстъпка за книги, които покриват широк спектър от теми, включително бизнес етикет, кариера и HR, комуникация, коучинг, лидерство, маркетинг, мениджмънт, предприемачество и самоусъвършенстване.

За да разшири обхвата на своя успех, е необходимо предприемачът да разшири и мащаба на своя бизнес и в това пътуванията играят ключова роля. Самолетните полети са важни за установяването на нови контакти и изграждането на стратегически партньорства назависимо дали става въпрос за участие в изложения, или среща с потенциален бизнес партньор. Air Refund е тук, за да осигури спокойствие и сигурност по време на бизнес пътуванията, като се грижи за получаване на обезщетение при отменени полети или закъснения. За всички притежатели на Visa Business карта, компанията предлага до 25% отстъпка от цената на комисиона.

Всички специални оферти, които платформата Visa Бизнес Хъб предлага, могат да се разгледат на обособената за тях страница.

Зареди още

Икономика

Декларация до 1 април с 5% отстъпка от данъка

Published

on

Остават броени дни, в които физическите лица могат да ползват отстъпката от 5% от данъка за довнасяне по годишната си данъчна декларация, информират от офиса на НАП -Габрово.

За да се възползват от отстъпката, гражданите трябва да подадат декларацията си по електронен път до 1 април, защото 31 март е неделя, да внесат целия размер на данъка за довнасяне, намален с отстъпката до тази дата и да нямат подлежащи на принудително изпълнение публични задължения.

От началото на кампанията, досега в габровския офис на НАП са приети общо 3 599 декларации по чл. 50 от ЗДДФЛ. От тях по интернет с ПИК са били подадени 1 940, на хартиен носител 1 316, в офиса на НАП – 1 287, а чрез български пощи – 16. Най-бързо и лесно декларирането и плащането на задълженията става през Портала за електронни услуги на НАП, достъпни с персонален идентификационен код (ПИК), издаден от НАП безплатно, или квалифициран електронен подпис (КЕП).

Потребителите могат да се възползват онлайн от предварително попълнената данъчна декларация. В нея са въведени данни за получените през 2023 година доходи. Преди да потвърдят попълнената декларация, е необходимо данъкоплатците да я прегледат внимателно, да я допълнят или коригират, ако това се налага, след което да я изпратят, съветват от НАП.

Срокът за декларирането на доходите и плащане на данъка за довнасяне е 30 април 2024 г.

Освен по електронен път, данъчните декларации могат да се изпратят по пощата, да се подадат на място в салона за обслужване на клиенти на ул. „Радецка“ №11 или в някои пощенски станции в Габрово, Севлиево, Дряново и Трявна, където директно ще бъде издаден входящ номер.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица