Свържи се с нас

Икономика

Бизнесът в региона е вложил над 231 милиона за материални активи

Published

on

През 2018 г. разходите за придобиване на дълготрайни материални активи във всички сектори на икономиката в област Габрово възлизат на 231.2 милиона лева и в сравнение с предходната година нарастват с 5.8%.

Това съобщиха от Териториалното статистическо бюро – Север, отдел „Статистически изследвания – Габрово“.

Най-голям обем инвестиции в дълготрайни материални активи са вложени в промишления сектор – 106.9 млн. лв., което е с 5.7% по-малко спрямо 2017 година.

Следващ по обем на направените инвестиции е секторът на услугите (търговия, ремонт на автомобили и мотоциклети, транспорт, складиране и пощи, хотелиерство и ресторантьорство) – 50.4 млн. лева, което в сравнение с предходната година е повече с 19.4%.

През 2018 г. в структурата на разходите за придобиване на дълготрайни материални активи по видове се наблюдава нарастване на направените инвестиции в сгради, строителни съоръжения и конструкции, като относителният им дял нараства с 4.3 пункта, в сравнение с предходната година.

Разходите за придобиване на ДМА през отчетния период включват фактически извършените разходи за закупуване на земя и за изграждане на сгради, строителни съоръжения и конструкции, чрез възлагане и по стопански начин, за доставка и монтаж на ДМА, за закупуване на машини, съоръжения, оборудване и транспортни средства, за геоложки и хидроложки проучвания, за проучвателни и проектантски работи, обслужващи строителството, и други разходи, свързани с придобиването им.

В обема на разходите за придобиване на ДМА не се включват текущите разходи по поддържане на наличните активи.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Коментари

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Икономика

Купете имот с Гарант, превърнете го в дом с помощта на нашите партньори

Published

on

След като вече сте закупили имот с ГАРАНТ и сте извършили първата важна стъпка по планиране и проектиране следва доста по-трудоемката част, а именно реализацията на плана – строително-ремонтните дейности, обзавеждането и оборудването. Правилната последователност на извършване е важна, защото по този начин ще спестите време, пари и енергия.

??

• Подготовка на терена – започва се с къртене, демонтаж и премахване на всичко старо и ненужно. Демонтиране на врати, премахване на стари подови настилки, сваляне на тапети и стари мазилки, къртене на фаянс, теракота и мозайка, премахване на преградни стени и т.н.
*Съвет: Добре е, колкото се може по-често помещенията да бъдат почиствани, за да се редуцира събирането на излишна мръсотия, която възпрепятства по-бързото изпълнение на проекта.

• Подмяна на инсталации
В този етап се включват: смяна на дограмата, оформяне на отворите за интериорните врати, подмяна на канализационната и водопроводна мрежа, ако е необходими, изграждане на нова електрическа инсталация, ремонт на отоплителната система.
*Съвет: Практичен и здравословен вариант за отопление е подовото. Има два вида: електрическо и водно, като първото се монтира посредством електрически рогозки, а второто – с т.нар „дълбок монтаж“ чрез полагането на тръби под подовата настилка. Най-голямото предимство на подовото отопление е равномерната температура, която се достига, както и липсата на замърсяване.

• Основни довършителни ремонтни дейности
Най-общо това са: полагане на външна и вътрешна изолация; изравняване на подове и стени; изграждане на преградни стени с гипсокартон или „обличане“ на съществуващи; шпакловки; поставяне на фаянс, теракота, гранитогрес, боядисване с латекс, слагане на тапети, декоративна мазилка; подови настилки; поставяне на осветителни тела и т.н.
*Съвет: За да не бъде интериорът на банята еднообразен, може да „вкарате“ свежи акценти чрез декоративни пана. Такива и подобни предложения може да намерите в магазини „ПАРОС“. А чрез нашето съдействие може да получите до 20% отстъпка при пазаруване там.

• Обзавеждане и декорация
Един от най-приятните етапи, когато домът придобива сравнително завършен вид, показващ индивидуалните вкусове на собствениците си. В този етап се включва: обзавеждането на кухнята; поставянето на всички уреди и мебели в останалите помещения, декорация. Обзавеждането на кухнята почти винаги е по индивидуален проект. Специфичните и нестандартни размери на помещенията, изискват точно проектиране за оползотворяване на всички ниши. За тази задача може да се доверите на нашия партньор Мебелна къща САРАКТА. С професионализъм и прецизност те ще се погрижат както за кухненското, така и за цялостното обзавеждане.
*Съвет: Добре е да предвидите за проектирането, производството и доставката на Вашите мебели период между 30 и 60 дни. Тъй като основният ремонт е дълъг, добре е изборът на мебели и оборудване да се прави паралелно.

И ето че след дълга и упорита работа Вашият нов дом е готов! Най-сетне може да седнете с чаша кафе, излегнали се на дивана и да помислите „Е, струваше ли си?“. Ние можем само да Ви кажем, че домът не е просто място, той е чувство и всяко усилие за постигане на топлина, сплотеност и удовлетвореност, си струва! Ако все още не сте намерили своя бъдещ дом – направете го с ГАРАНТ!

Зареди още

Икономика

Етапи и последователност при ремонт на жилище

Published

on

Как да купим имот без да полудеем – това е въпрос, който твърде често изниква в съзнанието на търсещите. Разбира се, ако изберете брокерите на ГАРАНТ, тогава този проблем ще отпадне! Но…какво да правим после? Всеки новодомец би желал да ремонтира по свой вкус, да обзаведе, да внесе уют и след това да застрахова цялото си усилие. Ето че и тук се включваме ние – заедно с нашите партньори от Магазин за строителни материали СТРОЙКО КОМЕРС ООД, Магазин „ПАРОС“, Мебелна къща „САРАКТА“, Застрахователен брокер „АМАРАНТ“.

Качественият ремонт е трудоемък и важен процес. Изисква доста време, планиране и опит. Работата по едно жилище най-основно може да се раздели на две части – проектна и строително-ремонтна. В тази статия ще Ви запознаем с първата част от ремонтната работа, а именно планирането.

• Ремонтът на жилища винаги започва с прецизен оглед и оценка на съществуващото положение. Само така може да се добие представа за необходимите ремонтни работи независимо дали ще се прави основен или козметичен ремонт. В този етап се и изяснява какъв точно бюджет е наличен.
*Съвет: При огледа е добре стените да се измерят с нивелир, тъй като в повечето случаи те са с отклонение във вертикала по няколко сантиметра. А оттам се получават и доста кривини между тавана и стените.

• Етап на планиране и обмисляне на интериора. Освен ако с планирането не се занимава професионалист дизайнер, то тогава Вие трябва да се заемете с тази дейност. Добре е да се помисли какво точно искате да се промени в жилището – дали ще се сменя предназначението на някое от помещенията; къде ще са разположени контактите, ключовете, осветлението, санитарията; разпределение на мебели и обзавеждане; какви материали и технологии ще се използват.
*Съвет: Избягвайте честата грешка да поръчате обзавеждането, което на око сте преценили, че ще се побере, а след като се нареди, да се окаже, че не остава място за минаване.

• Избор на изпълнител на ремонта.
Съществуват няколко опции: да изпълните дейностите сами; да наемете отделни майстори или строителна бригада/фирма, която да поеме целия ремонт. В повечето случаи се използват отделни майстори с цел спестяване от финансова гледна точка, но това крие риск от липса на добра организация и напасване във времето, следене за правилното извършване. При избор на строителна фирма се елиминират част от проблемите, а когато изпълнителят е един той носи и основната отговорност за крайния резултат.
*Съвет: При избор на фирма предварително договорете с изпълнителя точна продължителност на различните дейности. Хубаво е да се определи време за всеки етап отделно като: почистване, демонтаж, разрушаване, груб строеж, инсталации, мазилки, шпакловки, боядисване и довършване с цел да се избегне „претупване“ на работата, за да се спази срока.
Следва продължение…

Зареди още

Икономика

Иновации за зелена индустрия за местния бизнес

Published

on

В сряда, 26 февруари, от 10.00 часа в Ритуална зала на Община Габрово ще се проведе информационно събитие.

То е във връзка с втората покана за набиране на проектни предложения по компонент „Иновации за зелена индустрия“ на програма „Бизнес развитие, иновации и малки и средни предприятия“, част от Норвежкия финансов механизъм 2014-2021.

Събитието се организира от Иновация Норвегия, в сътрудничество с Областен информационен център – Габрово.

Неговата цел е да информира бизнеса от Габрово и региона за възможностите за финансиране на проекти в сферата на зелените иновации и устойчивото бизнес развитие.

Общият бюджет на поканата е 10 061 000 евро и е насочена, както към малките и средните предприятия (МСП), така и към големите предприятия.

Няма ограничение по отношение на сектора, в който работят предприятията.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица