Свържи се с нас

Икономика

Севлиево доказа, че е добро място за правене на бизнес

Кметът на Севлиево д-р Иван Иванов присъства на представянето на модернизираната производствена мощност на швейцарската компания АББ

Published

on

“Община Севлиево е добро място за правене на бизнес и това се доказва от инвестициите, които компаниите правят в региона през последните години”. Това заяви кметът на Община Севлиево д-р Иван Иванов по време на представянето на модернизираната производствена база за продукти високо напрежение на швейцарската компания АББ.

Copyright © 2019 GabrovoNews.bg

Дружеството работи в Севлиево от 1996 г. и в последните десетилетия инвестира значителни средства в разширяване и разработване на завода си тук.

„След като станах кмет през 2011 г., винаги съм бил съпричастен с развитието на АББ в Севлиево. Вероятно голяма част от вас трудно ще оценят разликата, защото не са виждали старото предприятие. Но в процеса на реконструкция в последните години аз посетих няколко пъти предприятието, разгледах какво обновяване е направено и на какво ниво е дружеството в момента“, заяви кметът д-р Иван Иванов.

Той адмирира вложенията на АББ в Севлиево като обясни, че компанията не е сбъркала като е избрала града като място за инвестиция.

Copyright © 2019 GabrovoNews.bg

„В Общината има много инвеститори през последните години – към момента работят 1200 фирми. Големите компании в последните години инвестират много средства в разширяване и модернизация на производствата си и това показва, че се чувстват добре в Севлиево и че тук имаме добра бизнес среда. Като човек, който има поглед върху икономиката на Севлиево, мога смело да заявя, че това предприятие на АББ е най-доброто, с най-много иновации и с изключително интересен начин на организация на работата. Целият колектив работи като един организъм и дори най-нискостоящият работник може да дава градивни предложения за производствения процес“, заяви в приветствието си градоначалникът.

Д-р Иванов изрази благодарността си към ръководството на АББ за това, че през годините компанията е съпричастна към местната общност и в много случаи поема социална отговорност, която е в помощ на хората в Севлиево и региона.

Copyright © 2019 GabrovoNews.bg

„Най-вече ви благодаря за подкрепата към детските заведения и училищата, с които работите. Особено важна е и помощта, която продължавате да давате за общинската болница в града ни“, добави д-р Иванов.

При представянето на модернизираната производствена база мениджмънтът на АББ изрази своята благодарност към Община Севлиево и д-р Иван Иванов за оказваната подкрепа през годините.

Copyright © 2019 GabrovoNews.bg

„В лицето на местната власт ние винаги сме срещали отзивчивост за начинанията си“, заяви и Марсел ван дер Хук, изпълнителен директор на АББ България.

Copyright © 2019 GabrovoNews.bg

“Базата ни в Севлиево ще подсили още повече нашата регионална и глобална производствена мрежа. Тя ще ни даде възможност и да гарантираме стабилни доставки на висококачествени компоненти, и на свой ред ще ни помогне да обслужваме клиентите си още по-ефективно”, заяви Джузепе Русо, Управител на АББ Севлиево.

снимка: Община Севлиево

Той също благодари на Общината за подкрепата, която оказва при осъществяване на инвестициите на компaнията.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Икономика

Нов офис на Изи Пей в квартал „Трендафила“ в Габрово

Published

on

Нов офис на Изи Пей отвори врати в Габрово. Той се намира в квартал „Трендафила“, на ул. „Тота Венкова“ 12.

Работно време:
*Понеделник – Петък – от 09.00 до 19.00 часа
*Събота – от 09.30 до 13.30 часа.

Зареди още

Икономика

Семинар „Социално предприемачество в действие“

Published

on

Семинарът „Социално предприемачество в действие“, реализиран в рамките на проект „Социален обмен: опит, вдъхновение и приобщаване”, финансиран от Фонд „Социална закрила“, обедини над 20 участници – представители на социални предприятия, местни партньорски организации, екипа на проекта и лица от целевите групи.

Събитието имаше работен характер и беше проведено като равностоен диалог между всички присъстващи, а не като формална презентация пред публика. Основният фокус на семинара беше поставен върху практическото прилагане на социалното предприемачество.

Бяха представени реални модели на работа с уязвими групи, включително хора с намалена трудоспособност, продължително безработни лица, младежи без предишен трудов опит и лица в риск от социално изключване. Участниците обсъдиха как тези модели функционират в реална производствена и услуговa среда и как могат да бъдат адаптирани и приложени на местно ниво.

В рамките на дискусиите беше поставен акцент върху въвеждането на нови участници в трудов процес по адаптиран, защитен и проследим начин. Беше подчертано, че успешният подход включва ясно формулирани задачи, определен наставник и поетапно натоварване, съобразено със здравословното състояние и възможностите на човека.

Участниците единодушно отчетоха, че присъствието на конкретен наставник, който работи директно с новия човек на място, е ключово за задържане в заетост, а не само за първоначалното включване. Моделът беше оценен като критичен за ограничаване на отпадането през първите седмици. Обсъдена беше и икономическата устойчивост на социалните предприятия.

Представени бяха действащи практики като производство в малки серии с висока добавена стойност, комбинирани продажбени канали (индивидуални клиенти и корпоративни/институционални поръчки), както и предоставяне на услуги с обществена значимост, които отговарят на локални нужди и за които общинските структури често нямат капацитет.

В рамките на семинара бе изрично подчертано, че социалното предприятие не е благотворителен механизъм, а икономически субект с ясно формулирана социална функция. Съществен резултат от семинара беше изработването на конкретни минипланове за действие на местно ниво. В процеса на съвместна работа участниците определиха мерки, които могат да бъдат изпълнени в краткосрочен хоризонт и с ограничен ресурс.

Сред заложените направления са: краткосрочни практически стажове за хора от уязвими групи, с ясно определени задачи, фиксирана времева рамка и реална работна среда; вътрешна наставническа схема „един към един“, при която опитен служител поема отговорност за въвеждането, адаптацията и задържането на нов участник; съвместни инициативи между социални предприятия и местни структури за предоставяне на малки обществени услуги, изпълнявани от лица в уязвима позиция при контролируемо натоварване.

В рамките на срещата беше заявено намерение за продължаване на сътрудничеството между участващите организации. Представителите на социалните предприятия и организацията домакин поеха ангажимент за координация и взаимна подкрепа при последващо включване на уязвими лица в икономическа дейност. Беше договорен механизъм за контакт и за обмен на експертиза между страните.

В края на събитието всички участници получиха сертификати за участие. Сертификатите бяха връчени като признание за реалния принос на всяко лице към съдържанието и резултатите от семинара, включително за споделен опит от практиката и формулирани предложения за следващи стъпки.

Общата оценка на срещата е, че социалното предприемачество беше разгледано не като абстрактен модел или кампаниен слоган, а като практически инструмент за социално и икономическо включване. Постигнат бе консенсус, че устойчивите модели са тези, които са едновременно адаптирани към човека, финансово жизнеспособни и с ясно дефинирана отговорност за тяхното прилагане.

Основната добавена стойност на семинара е, че участниците излязоха не само с анализ на съществуващи проблеми, а с конкретни действия, които могат да започнат в рамките на подписаното партньорско споразумение за работа в мрежа.

Този документ е създаден съгласно Договор No РД04-106 / 14.07.2025г. по Проект „Социален обмен: опит, вдъхновение и приобщаване”, финансиран от Фонд «Социална закрила». Цялата отговорност за съдържанието на документа се носи от „ТКД ЗДРАВЕЦ – ГАБРОВО“ и при никакви обстоятелства не може да се приема, че този документ отразява официалното становище на Европейския съюз и Договарящия орган.

Зареди още

Икономика

Нов офис на Изи Пей в квартал „Трендафила“ в Габрово

Published

on

Нов офис на Изи Пей отвори врати в Габрово. Той се намира в квартал „Трендафила“, на ул. „Тота Венкова“ 12.

Работно време:
*Понеделник – Петък – от 09.00 до 19.00 часа
*Събота – от 09.30 до 13.30 часа.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица