Свържи се с нас

Икономика

Майските празници са стрували над 280 000 лева на габровци

Published

on

280 736 лева е сумата, която е струвала на габровския данъкоплатец, похарчена от Община Габрово за провеждане на майските празници.

Това става ясно от отговор на кмета Таня Христова до общинския съветник на БСП Николай Григоров, поискал финансовия разчет на средствата, изразходени за карнавала, международното биенале и всички мероприятия, съпътстващи честването на Празника на Габрово, 17 май.

Според данните откритата сцена на пл. „Възраждане“ е струвала на габровци 149 522 лева, като от тях 128 048 лв са били похарчени за концертите на 17, 18 и 19 май на група Д2, Badaloop, Акага, изпълнители от сборен концерт Музиката на 90-те, Филатов и Карас, СоулБемол и фойерверкшоу.

Община Габрово е дала общо 94 155 лв за случването на Карнавала. „Най-тлъст“ е хонорарът за изработка на макети, разпределен между 10 художници и изпълнители, в размер на 25 300 лв. Сценарият на Карнавала е струвал 5 660 лв, а помощник режисьорът му е взел 1 000 лв.

Проектирането на 15 светещи карнавални костюма, 9 вида костюми за масови сцени на прасенца, митични същества, роботи за художественото оформление на картините, участвали в шествието, е „глътнало“ 4 120 лв. Шивашките услуги, които Община е ползвала, са за 5 448 лв.

Закупеният карнавален реквизит е на стойност 1 341 лв, а наемът за ползване на карнавални костюми от Ню Бояна Филмс БНТ и театралните гардероби, закупени костюми втора употреба, платове и шивашки материали е за 5 453 лв, в т.ч. наем на костюми – 1 850 лв и химическо им чистене за 428 лв.

Петима организатори на карнавала са получи сумата от 3 950 лева.

Деветимата водещи на карнавалното шествие и празничния концерт са си разделили сумата от 3 100 лв, а пунктовете за грим – 1 160 лв.

10 083 лева са били похарчени за материали за макети, изработка на декор за платформи, платове за обличане на камиони.

Рекламата на майските празници е струвала на данъкоплатеца 30 334 лв, заделени от местния Бюджет.

12 000 лв са били преведени по сметката на групата на Нет ФМ. Кампанията е включвала в периода 6-10 май игра с въпроси в сутрешния блок на БГ Радио и анонси за събитията в Габрово. В периода 13-17 май е имало специално издание на предаването Любими песни за любими хора от Габрово. 75 са излъчванията в промосигналите на предаването от 11 до 17 май. Поствани са събития на фейсбук страницата на радиото, информация на сайта, по 110 излъчвания на рекламен клип в БГ Радио, Радио 1, Радио Енерджи, Радио Вероника, Радио Сити, Радио 1 Рок.

Отпечатаните и раздадени 15 000 броя на карнавалния вестник възлиза 2 340 лв, а отпечатването на рекламни материали е било за 7 780 лв. Малко на 4 000 лева са дадени за поставяне на реклама на билборди: 2 на АМ „Хемус“, 2 на АМ „Тракия“ и по 1 във Велико Търново, Пловдив и Стара Загора. За дизайн на рекламата са похарчени 3 440 публични лева.

103 029 лева са били разходите за провеждането на 24. Международно биенале на хумора и сатирата в изкуствата, като за случването на събитието е била получена и финансова подкрепа от общо 46 609 лева.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Коментари

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Икономика

Габровският Хакатон започна

Published

on

Състезанието Габрово Хакатон (#GabrovoHackathon) стартира с официална онлайн сесия, в която се включиха участници, ментори, жури и партньори. Инициативата се организира от Община Габрово, Областен информационен център – Габрово и Innovation Starter в рамките на добилия вече популярност и престиж Gabrovo Innovation Camp.

В приветствените си думи към участниците кметът на Община Габрово Таня Христова припомни хронологията – от първите стъпки на инициативата, започнала през 2016 година по идея на президента Росен Плевнелиев и Марку Маркула – към онзи момент президент на Комитета на регионите, до днешното издание, събрало като участници 16 отбора от цялата страна.

„За мен е голяма радост, че Gabrovo Innovation Camp е инициатива, която всяка година вдъхновява участниците да развиват идеите си, да ги реализират и да бъдат успешни“ – каза в приветствието си към участниците Таня Христова.

Управителят на Областен информационен център – Габрово Маринела Събева благодари на спонсорите и партньорите на състезанието – габровските фирми Стемо, Сиентия и Графиксофт, осигурили част от наградата; на Училищна Телерик академия, Европейски информационен център „Европа директно“, Технически университет – Габрово, Хюлет Пакард Ентърпрайз, Лирекс и FFW, както и на медийните партньори DevStyler и СофтУни.

Представени бяха различните етапи на състезанието, както и отделните отбори, които са се регистрирали по трите теми на Хакатона – КОД ЗЕЛЕНО, ГРАЖДАНИТЕ.НЕТ и ТУРИЗЪМ@ГАБРОВО.

С мотивиращи думи към участниците се обърнаха и част от менторите и журито на #GabrovoHackathon. Ето какво казаха те:

„Пожелах да се включа, за да помогна с каквото мога. От много години съм излязъл от Габрово. Градът ми даде много, странствал съм в различни държави, искам да предам опита си и това, което съм научил в годините на екипите и заедно да направим Габрово по-добър!“.
Христо Симеонов, водещ архитект в IBM – Прага

„Радвам се, че ще помогна за развитието на Габрово като град и като иновативен център на България. Вярвам, че това е възможно и може да се постигне. На всички участници желая успех и разчитайте на нашата помощ. Ние ще сме добронамерени и ще помагаме с всичко, с което можем“.
Ивайло Братанов, бизнес анализатор в Лирекс БГ

„Очаквам страхотни и креативни идеи, които имат голям потенциал и биха променили най-малкото България към по-добро. Радвам се, когато виждам, че младите хора се борят и искат промяна. Продължавайте да дерзаете и да създавате, да давате стойност на нашата мила родина и да си я направим много по-хубаво място за живеене. Ще бъда критичен, ще наблюдавам и ще оценявам идеите спрямо критериите и ще бъда изцяло отговорен да изберем най-добрите“.
Петър Шарков, изпълнителен директор на Фондация „Телерик академия“

„Поздравявам ви, че имате смелостта да създавате нови неща и да разчупвате статуквото. Точно от това имаме нужда. Живеем във време, което дава възможност да изпъкнат тези които мечтаят, имат смелост, искат да променят и внесат нещо ново. Сега е нашето време, сега е вашето време. Много съм щастлив като ментор, и ви обещавам да сме заедно, ще ви помагаме, ще ви даваме съвети, но и ще се учим от вас. Най-хубавото в цялото това събитие е процесът на взаимно учене“.
Ираван Хира, генерален директор на Хюлет Пакард Ентърпрайз

В рамките на #GabrovoHackathon участници от различни отбори от страната ще работят по създаването на иновативно мобилно приложение.

Състезанието ще се проведе онлайн на няколко етапа. До 17 юли отборите ще работят по тематични групи с представители на Община Габрово и Innovation Starter за насочване по темата и доразвиване на идеите.

Ще бъдат селектирани 5 отбора, които да продължат работата си с ментори – професионалисти в следващия етап на инициативата.

Състезанието ще приключи на 12 септември, когато отборите, менторите и партньорите на #GabrovoHackathon ще се съберат за първи път на живо в Габрово, за официалното представяне на мобилните си приложения и награждаване на победителите.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Икономика

Габрово след КОВИД – 19

Published

on

Този четвъртък, 16 юли, от 10.00 часа в Ритуалната зала на Община Габрово ще се проведе информационна среща, на тема “Габрово след КОВИД-19”, информираха от Областния информационен център. Участие в нея ще вземе председателят на Тракия Тех Георги Стоев.

В презентацията си “Икономиката след КОВИД-19”, той ще направи обзор на това в какъв режим оперират повечето компании по време на пандемията, какво е свиването на търсенето на труд и заплати, какъв дял от българските компании са се възползвали от мерките на правителството и как пандемията е оказала натиск за дигитализация и по-висока активност.

Георги Стоев ще даде и своята прогноза за това след колко време се очаква възстановяване на бизнес активността до нивата от преди пандемията.

По време на срещата кметът на Община Габрово Таня Христова ще представи мерките, които общинска администрация взема в подкрепа на бизнеса по време на пандемията от коронавирус.

В събитието ще вземат участие и представители на фондация „Бауерзакс“, които в продължение на няколко години работят активно с младите хора в града чрез популярната образователната програма за ученици “Предприемачът като откривател”.

В края на информационното събитие в Областен информационен център – Габрово ще бъде открита новата икономическа библиотека – съвместна инициатива на Центъра, Фондация „Бауерзакс“ и Община Габрово.

Тя съдържа над 350 съвременни и класически заглавия, голяма част от които в оригинал на английски език. Книгите са селектирани от икономиста Георги Стоев, придобити чрез частни дарения и със съдействието на Института за пазарна икономика.

Новата придобивка в града ни ще бъде отворена за всички, които искат да подобрят знанията си в икономическата теория и за разработване на успешни проекти, включително и студенти и ученици с интереси в сферата.

Във връзка със спазване на противоепидемичните мерки, присъствието на събитието ще бъде ограничено до 30 човека. Организаторите молим всеки, който има желание да участва, да го заяви на oic@gabrovo.bg .

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Икономика

До 150 000 лв за средни предприятия за преодоляване на последствията от КОВИД-19

Published

on

Стартира приемът на проектни предложения по процедура „Подкрепа за средни предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19“ на ОП „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020, съобщиха от Областния информационен център в Габрово.

Целта на процедурата е осигуряване на оперативен капитал за българските средни предприятия за справяне с последиците от пандемията КОВИД-19.Общият размер на безвъзмездната финансова помощ по процедурата е 200 000 000 лв., от които 170 000 000 лв. от Европейския фонд за регионално развитие и 30 000 000 лв. национално съфинансиране.

Всеки отделен проект маже да бъде на стойност от 30 000 лв. до 150 000 лв., които са 100% БФП. Допустими кандидати за финансиране на проекти са юридически лица или еднолични търговци, регистрирани съгласно Търговския закон или Закона за кооперациите, които имат минимум две приключени финансови години (2018 г. и 2019 г.) преди датата на обявяване на процедурата, в рамките на които да са извършвали стопанска дейност.

Освен това, трябва да отговарят на изискванията за средно предприятие, съгласно Закона за малките и средни предприятия и да са реализирали оборот за 2019 г. минимум 1 млн. лв. Одобрените кандидати по процедурата ще могат да ползват отпуснатата безвъзмездна финансова помощ за покриване на разходи за закупуване на суровини, материали и консумативи, разходи за външни услуги (вкл. режийни разходи), разходи за персонал (вкл. разходи за брутна работна заплата и разходи за осигурителни и здравни вноски за сметка на работодателя) по трудови договори, които са сключени преди 01.07.2020 г.

Подаването на проектното предложение се извършва изцяло по електронен път чрез попълване на опростен уеб базиран формуляр за кандидатстване чрез Информационната система за управление и наблюдение на Структурните инструменти на ЕС в България.

Процедурата е с краен срок за подаване на проектни предложения 16:30 часа на 24 август, чрез онлайн системата ИСУН 2020 и с използването на валиден Квалифициран електронен подпис.

Междувременно продължава оценката на проектни предложения, подадени по процедура „Подкрепа на микро- и малки предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19“ на ОПИК 2014 – 2020 г.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица