Свържи се с нас

Икономика

Рекорден бюджет за 2018-та отчете Община Севлиево

Няма просрочени задължения към доставчици и второстепенни разпоредители на бюджета

Published

on

снимка: Община Севлиево

Община Севлиево няма допуснати просрочени задължения към доставчици и второстепенни разпоредители на бюджета за 2018 г. Това стана ясно по време на публичното обсъждане на годишния отчет за изпълнението на бюджета на Община Севлиево за 2018 г.

„Ритмично е изплащането и на субсидиите в пълен размер, покриващ реалните потребности на бюджетните звена“, обясни заместник-кметът по финансите Калина Георгиева по време на обсъждането.

“Обезпечени са всички разчетени разходи по бюджета на общината за възнаграждения и необходимата издръжка във всички дейности. Осигурени са и средства за подобряване на материално-техническата база. Собствените приходи са в размер на 9 080 531 лв. и с тях се покрива издръжката на детски градини, кметства и кметски наместничества, социални услуги, улично осветление, чистота, озеленяване, култура, спорт и други дейности”, уточни Георгиева.

“Всичко това на практика е и гаранция за финансовата стабилност на общината и отношението ѝ към второстепенните разпоредители”, беше категорична тя.

Бюджетът на Община Севлиево за 2018 г. е с висока събираемост на собствените приходи и преизпълнение на постъпленията от данъчни приходи. През 2018 г. приходите от общински такси възлизат на 2 878 515 лв., като най-голям дял имат приходите от такса битови отпадъци.

В изпълнение на Програмата за разпореждане с имоти общинска собственост, през 2018 г. от продажба на нефинансови активи са постъпили 560 029 лв., стана ясно на обсъждането. Приходите от собственост възлизат на 1 653 139 лв., в това число: 1 038 395 лв. приходи от наеми на общинска собственост, 202 191 лв. са нетните приходи от продажба на стоки и услуги, а 409 070 лв. – приходи от дивиденти, получени от търговските дружества с общинско участие.

Сумарно, постъпилите данъчни приходи през 2018 г. достигнаха 3 388 451 лв. и съставляват 37 % от собствените приходи на Община Севлиево. През 2018 г. е реализирано преизпълнение на данъчните приходи със 397 хил. лв. спрямо първоначално разчетените средства по бюджета. От данъчните приходи с най-голям дял са тези от данъка върху превозните средства и недвижимите имоти.

Общият обем на реализираните приходи възлиза на 33 314 714 лв., като 45 на сто са постъпления за финансиране на делегираните от държавата дейности, а 55 на сто – местни дейности. Финансирането на проекти по програми на ЕС е на стойност 3 563 260 лв.

През 2018 г. са били погасени всички заеми от Фонд ФЛАГ. Общият обем на разходите през 2018 г. възлиза на 33 314 714 лв. Значителна част от разходите на Общината – над 7 млн. лв. са били насочени към капиталови вложения за реконструкция на довеждащия водопровод до ПСПВ Стоките и източен водопроводен клон за питейна вода. Средствата са предоставени от Министерски съвет.

През 2018 г. разходите за образование в Община Севлиево са били 10 499 689 лв. Общо отчетените разходи през изминалата година за предоставяне на социални услуги възлизат на 3 539 330 лв. И през 2018 г. се запази дейността на всичките клубове на пенсионера, както и на хората с увреждания, действащи на територията на Община Севлиево. През изминалата година от Общината са подпомогнали и 5 двойки с репродуктивни проблеми с общо 12 600 лв.

Община Севлиево финансира приоритетно всички дейности, свързани с развитието на духовната сфера и съхраняването на богатото културно-историческо наследство. За дейностите в сектор “Култура” през 2018 г. е осигурен ресурс в обем от 2 432 561 лв. Предоставени са субсидии за всички действащи читалища на територия на общината в размер на 520 450 лв.

През 2018 г. с парични средства е подпомогната дейността на 16 лицензирани спортни клуба на територията на община Севлиево, разпределени по клубове на проектен принцип. За подпомагане дейността на спортните клубове на територията на община Севлиево през 2018 година са предоставени субсидии в размер на 211 500 лв.

Ключов елемент в разходната политика на общината е осигуряването на оптимален ресурс за реализация на инвестиционни разходи, свързани с извършването на основни ремонти на сградния фонд, придобиване на дълготрайни активи, строително-ремонтни дейности и изграждане на инфраструктурни обекти. Общият обем на инвестиционните разходи за предходната година достигна 12 222 108 лв.


Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Коментари

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Икономика

Почти 70 000 лв са загубите на габровец, получавал заплата „в плик“ 30 години

Published

on

В седмицата на Европейската кампания за деклариран труд, 21-25 септември, КНСБ насочва вниманието на работниците и служителите върху повишаване осведомеността за вредите от недеклариране на всички доходи и осигуряването, както и за мотивиране настоящите и бъдещи работещи да работят „на светло”.

От Регионалния съвет на КНСБ – Габрово обявиха, че 69 500 лева са загубите на габровец, който в продължение на 30 години се е осигурявал на минимална работна заплата, а получава останалата сума в плик. Изчисленията са направени на база средната работна заплата в област Габрово към март 2020 г., като по данни на Националния статистически институт тя е 1 114 лв.

5 474 лв ще загуби всяка жена под формата на обезщетение за майчинство за целия период от 280 дни, ако се е осигурявала на минимална работна заплата, а получава останалото до 1 114 лв в плик.

За неполучени болнични за 10 години цифрата е 2760 лв, за безработица – 2 721 лв, а за пенсия за период от 22 години – 58 544 лв.

Чрез мобилното приложение VOX КНСБ всеки работник или клиент може да подаде сигнал за некоректни практики на работодатели и фирми.

Приложението стартира през месец юни 2019 г. и към настоящия момент има над 100 хиляди сваляния от магазините App Store и Google Play. Общо 108 са сигналите в приложението, като 102 от тях са негативни, а 6 са подадени като позитивни.

62 от сигналите са препратени към институциите – 46 към Главна инспекция по труда, 9 – към Национална агенция за приходите и 7 – към Комисия за защита на потребителя. Приключени са 67 сигнала.

Други 30 очакват отговор от институциите. При 5 от сигналите е изискано от сигнализиращите да публикуват допълнителна информация, за да се осъществи проверка.

В секторно отношение най-високият брой на негативни сигнали е в областта на търговията и услугите – 64 сигнала, а в туризма, хотелиерството и транспорта общо са 20 сигнала.

В другите отрасли активността на потребителите по повод подавате на негативни сигнали е по-малка, такива има в сферата на образователната система, читалищното и библиотечното дело, пенсионерските клубове, държавната администрация, здравната система, промишлеността, културата.

В област Габрово сигналите, подадени чрез мобилното приложение VOX КНСБ, са няколко, един от които е положителен. Те са в областта на хотелиерството, търговията и промишлеността.

Значително повече са сигналите за нарушения на трудовото законодателство, които са получени по телефон и на място в офиса на Регионалния съвет на КНСБ – Габрово.

Те касаят неизплатени работни заплати и обезщетения, „заплата в плик”, нарушения при прекратяване на трудовото правоотношение, неспазване на работното време и незаплащане на извънредния труд, натиск от страна на работодателя за ползване на неплатен отпуск от работника и др.

*Автор на използваното изображение е Тодор Тодоров – фотограф, Фото „Спринт“.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Икономика

ОПТ – Габрово обявява публичен търг

Published

on

„Общински пътнически транспорт“ ЕООД обявява публичен търг, с тайно наддаване, на 06.10.2020 г., втора дата 08.10.2020 г., за отдаване под наем на помещения за офиси:
1. стая №7, първи етаж;
2. стая №10, първи етаж.

Документацията за търга се закупува в административната сграда на дружеството, етаж 3, стая 304.

Зареди още

Икономика

Габровската „Инспекция по труда“ се включи в екшън ден

Published

on

Дирекция „Инспекция по труда“ със седалище Габрово се включи на 21 септември, в екшън ден, при който наличният състав на Агенцията проверява в цялата страна работодатели, при които през последните три години са установявани случаи на работа без трудов договор повече от веднъж.

С масираните проверки стартира за България „Седмицата на действието“, която се провежда в рамките на Европейската кампания за деклариран труд.

На територията на област Габрово бяха проверени 8 работодатели. Не са били установени случаи на работа без трудов договор. Наблюденията върху контролната дейност на Дирекцията показват, че контролът оказва дисциплиниращ ефект върху работодателите, тъй като рядко се установяват нови случаи на работа без трудов договор в предприятия, в които са установявани такива.

Забелязва се обаче използването на други форми на недеклариран труд, като работа на пълен работен ден при договор на непълен, получаване на част от възнагражденията нерегламентирано и др., които са трудно доказуеми, особено без съдействието на работещите.

Следва да се има предвид, че като работят недекларирано, работниците и служителите губят и трудови, и осигурителни права. Те се лишават от обезщетения или получават такива в по-малък размер при оставане без работа, при болест, бременност и раждане, при пенсиониране.

Европейската кампания за деклариран труд се организира от Европейската комисия чрез Европейската платформа за справяне с недекларирания труд. Организацията у нас е възложена на Инспекцията по труда с активното партньорство на МТСП, МОН, НАП, НОИ, АЗ и всички национално представителни организации на работниците и служителите и на работодателите.

Целта е бъдещи и настоящи работещи, както и работодатели, да бъдат информирани, основно чрез социалните мрежи, за правата, които им дава декларираният труд. Инспекцията по труда организира и онлайн срещи с ученици, за да обясни правата им при започване на работа, както и какви ползи им носи декларираният труд.

В информационната кампания сред учениците на територията на област Габрово се включиха 2 училища. При желание експерти на дирекция „Инспекция по труда“ със седалище Габрово са готови да информират учениците и на други училища.

Информация за кампанията, както и за правата на работещи и работодатели, се публикува в специално създадената Фейсбук страница „Всички права запазени“ Във YouTube канала, където са качени видеа, с информация за ползите от декларирания труд.

Възпитаването на култура на превенция чрез информиране и консултиране на бъдещи и настоящи работещи и на работодатели е основна част от дейността на Инспекцията по труда.

По проект „Оптимизация и иновации в ИА ГИТ“ са разработени въпросници за самоконтрол, които ще позволят на работодателите да се самооценят доколко правилно прилагат трудовото законодателство и да отстранят несъответствията до извършването на проверка от контролните органи на Инспекцията по труда.

Част от въпросниците са свързани и с прилагането на разпоредбите, които регулират възникването, осъществяването, изменението и прекратяването на трудовите правоотношения. Предстои стартирането на пилотно прилагане на новата форма на контрол.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица