Свържи се с нас

Икономика

Рекорден бюджет за 2018-та отчете Община Севлиево

Няма просрочени задължения към доставчици и второстепенни разпоредители на бюджета

Published

on

снимка: Община Севлиево

Община Севлиево няма допуснати просрочени задължения към доставчици и второстепенни разпоредители на бюджета за 2018 г. Това стана ясно по време на публичното обсъждане на годишния отчет за изпълнението на бюджета на Община Севлиево за 2018 г.

„Ритмично е изплащането и на субсидиите в пълен размер, покриващ реалните потребности на бюджетните звена“, обясни заместник-кметът по финансите Калина Георгиева по време на обсъждането.

“Обезпечени са всички разчетени разходи по бюджета на общината за възнаграждения и необходимата издръжка във всички дейности. Осигурени са и средства за подобряване на материално-техническата база. Собствените приходи са в размер на 9 080 531 лв. и с тях се покрива издръжката на детски градини, кметства и кметски наместничества, социални услуги, улично осветление, чистота, озеленяване, култура, спорт и други дейности”, уточни Георгиева.

“Всичко това на практика е и гаранция за финансовата стабилност на общината и отношението ѝ към второстепенните разпоредители”, беше категорична тя.

Бюджетът на Община Севлиево за 2018 г. е с висока събираемост на собствените приходи и преизпълнение на постъпленията от данъчни приходи. През 2018 г. приходите от общински такси възлизат на 2 878 515 лв., като най-голям дял имат приходите от такса битови отпадъци.

В изпълнение на Програмата за разпореждане с имоти общинска собственост, през 2018 г. от продажба на нефинансови активи са постъпили 560 029 лв., стана ясно на обсъждането. Приходите от собственост възлизат на 1 653 139 лв., в това число: 1 038 395 лв. приходи от наеми на общинска собственост, 202 191 лв. са нетните приходи от продажба на стоки и услуги, а 409 070 лв. – приходи от дивиденти, получени от търговските дружества с общинско участие.

Сумарно, постъпилите данъчни приходи през 2018 г. достигнаха 3 388 451 лв. и съставляват 37 % от собствените приходи на Община Севлиево. През 2018 г. е реализирано преизпълнение на данъчните приходи със 397 хил. лв. спрямо първоначално разчетените средства по бюджета. От данъчните приходи с най-голям дял са тези от данъка върху превозните средства и недвижимите имоти.

Общият обем на реализираните приходи възлиза на 33 314 714 лв., като 45 на сто са постъпления за финансиране на делегираните от държавата дейности, а 55 на сто – местни дейности. Финансирането на проекти по програми на ЕС е на стойност 3 563 260 лв.

През 2018 г. са били погасени всички заеми от Фонд ФЛАГ. Общият обем на разходите през 2018 г. възлиза на 33 314 714 лв. Значителна част от разходите на Общината – над 7 млн. лв. са били насочени към капиталови вложения за реконструкция на довеждащия водопровод до ПСПВ Стоките и източен водопроводен клон за питейна вода. Средствата са предоставени от Министерски съвет.

През 2018 г. разходите за образование в Община Севлиево са били 10 499 689 лв. Общо отчетените разходи през изминалата година за предоставяне на социални услуги възлизат на 3 539 330 лв. И през 2018 г. се запази дейността на всичките клубове на пенсионера, както и на хората с увреждания, действащи на територията на Община Севлиево. През изминалата година от Общината са подпомогнали и 5 двойки с репродуктивни проблеми с общо 12 600 лв.

Община Севлиево финансира приоритетно всички дейности, свързани с развитието на духовната сфера и съхраняването на богатото културно-историческо наследство. За дейностите в сектор “Култура” през 2018 г. е осигурен ресурс в обем от 2 432 561 лв. Предоставени са субсидии за всички действащи читалища на територия на общината в размер на 520 450 лв.

През 2018 г. с парични средства е подпомогната дейността на 16 лицензирани спортни клуба на територията на община Севлиево, разпределени по клубове на проектен принцип. За подпомагане дейността на спортните клубове на територията на община Севлиево през 2018 година са предоставени субсидии в размер на 211 500 лв.

Ключов елемент в разходната политика на общината е осигуряването на оптимален ресурс за реализация на инвестиционни разходи, свързани с извършването на основни ремонти на сградния фонд, придобиване на дълготрайни активи, строително-ремонтни дейности и изграждане на инфраструктурни обекти. Общият обем на инвестиционните разходи за предходната година достигна 12 222 108 лв.


Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Коментари

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Икономика

Етапи и последователност при ремонт на жилище

Published

on

Как да купим имот без да полудеем – това е въпрос, който твърде често изниква в съзнанието на търсещите. Разбира се, ако изберете брокерите на ГАРАНТ, тогава този проблем ще отпадне! Но…какво да правим после? Всеки новодомец би желал да ремонтира по свой вкус, да обзаведе, да внесе уют и след това да застрахова цялото си усилие. Ето че и тук се включваме ние – заедно с нашите партньори от Магазин за строителни материали СТРОЙКО КОМЕРС ООД, Магазин „ПАРОС“, Мебелна къща „САРАКТА“, Застрахователен брокер „АМАРАНТ“.

Качественият ремонт е трудоемък и важен процес. Изисква доста време, планиране и опит. Работата по едно жилище най-основно може да се раздели на две части – проектна и строително-ремонтна. В тази статия ще Ви запознаем с първата част от ремонтната работа, а именно планирането.

• Ремонтът на жилища винаги започва с прецизен оглед и оценка на съществуващото положение. Само така може да се добие представа за необходимите ремонтни работи независимо дали ще се прави основен или козметичен ремонт. В този етап се и изяснява какъв точно бюджет е наличен.
*Съвет: При огледа е добре стените да се измерят с нивелир, тъй като в повечето случаи те са с отклонение във вертикала по няколко сантиметра. А оттам се получават и доста кривини между тавана и стените.

• Етап на планиране и обмисляне на интериора. Освен ако с планирането не се занимава професионалист дизайнер, то тогава Вие трябва да се заемете с тази дейност. Добре е да се помисли какво точно искате да се промени в жилището – дали ще се сменя предназначението на някое от помещенията; къде ще са разположени контактите, ключовете, осветлението, санитарията; разпределение на мебели и обзавеждане; какви материали и технологии ще се използват.
*Съвет: Избягвайте честата грешка да поръчате обзавеждането, което на око сте преценили, че ще се побере, а след като се нареди, да се окаже, че не остава място за минаване.

• Избор на изпълнител на ремонта.
Съществуват няколко опции: да изпълните дейностите сами; да наемете отделни майстори или строителна бригада/фирма, която да поеме целия ремонт. В повечето случаи се използват отделни майстори с цел спестяване от финансова гледна точка, но това крие риск от липса на добра организация и напасване във времето, следене за правилното извършване. При избор на строителна фирма се елиминират част от проблемите, а когато изпълнителят е един той носи и основната отговорност за крайния резултат.
*Съвет: При избор на фирма предварително договорете с изпълнителя точна продължителност на различните дейности. Хубаво е да се определи време за всеки етап отделно като: почистване, демонтаж, разрушаване, груб строеж, инсталации, мазилки, шпакловки, боядисване и довършване с цел да се избегне „претупване“ на работата, за да се спази срока.
Следва продължение…

Зареди още

Икономика

Иновации за зелена индустрия за местния бизнес

Published

on

В сряда, 26 февруари, от 10.00 часа в Ритуална зала на Община Габрово ще се проведе информационно събитие.

То е във връзка с втората покана за набиране на проектни предложения по компонент „Иновации за зелена индустрия“ на програма „Бизнес развитие, иновации и малки и средни предприятия“, част от Норвежкия финансов механизъм 2014-2021.

Събитието се организира от Иновация Норвегия, в сътрудничество с Областен информационен център – Габрово.

Неговата цел е да информира бизнеса от Габрово и региона за възможностите за финансиране на проекти в сферата на зелените иновации и устойчивото бизнес развитие.

Общият бюджет на поканата е 10 061 000 евро и е насочена, както към малките и средните предприятия (МСП), така и към големите предприятия.

Няма ограничение по отношение на сектора, в който работят предприятията.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Икономика

Иновации за зелена индустрия за местния бизнес

Published

on

Следващата сряда, 26 февруари, от 10.00 часа в Ритуална зала на Община Габрово ще се проведе информационно събитие.

То е във връзка с втората покана за набиране на проектни предложения по компонент „Иновации за зелена индустрия“ на програма „Бизнес развитие, иновации и малки и средни предприятия“, част от Норвежкия финансов механизъм 2014-2021.

Събитието се организира от Иновация Норвегия, в сътрудничество с Областен информационен център – Габрово.

Неговата цел е да информира бизнеса от Габрово и региона за възможностите за финансиране на проекти в сферата на зелените иновации и устойчивото бизнес развитие.

Общият бюджет на поканата е 10 061 000 евро и е насочена, както към малките и средните предприятия (МСП), така и към големите предприятия.

Няма ограничение по отношение на сектора, в който работят предприятията.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица