Свържи се с нас

Икономика

До ноември свързват касовите апарати на търговците на зърно с НАП

Published

on

© Copyright 2011 — Gabrovo News. All Rights Reserved

До края на ноември 2011 г. регистрираните по ДДС търговци на зърно трябва да свържат касовите си апарати с информационната система на НАП . Това гласят промените в Наредбата за регистриране и отчитане на продажбите в търговските обекти чрез фискални устройства, които бяха обнародвани на 24.06.2011г. в Държавен вестник. Новият срок важи само за тези търговци на зърно, които са регистрирани по ЗДДС и по Закона за съхранение и търговия със зърно.

Важно е да се отбележи, че аптеките и дрогериите също трябва да осъществят дистанционна връзка с НАП  до  – 31 август 2011 г. Това важи отново само за  регистрираните по ЗДДС търговци на дребно с лекарствени продукти в аптеки и дрогерии, съгласно Закона за лекарствените продукти в хуманната медицина.

За всички останали търговци срокът за установяване на дистанционна връзка с приходната администрация е краят на март 2012 г. Това на практика удължава крайната дата за свързване с НАП на всички регистрирани по ЗДДС лица. По данни на ЦУ на НАП, до момента около 15 000 фирми, сред които над 3000 бензиностанции, са изпълнили законовото изискване за свързване на касовите си апарати с агенцията.

Въпреки промените в законодателството, от сервизните фирми, които модифицират фискални устройства или заменят старите модели с нови, предупреждават, че с наближаване на крайните срокове, времето за регистриране на устройствата все повече ще се увеличава, поради струпване на заявките. От НАП напомнят също, че всички разходи по закупуване на нови касови апарати или модифициране на вече съществуващи се зачитат за разход за данъчни цели на търговците.

Допълнителна информация за това кой модел касов апарат може да се преправи и в кои случаи се налага закупуването на ново устройство може да се намери в интернет сайта на приходната агенция www.nap.bg или на телефон 0700 18 700 на цената на градски разговор от цялата страна както и на място в салона за обслужване на клиенти на агенцията на ул.”Радецка” №11 в Габрово.

2 коментара

2 Comments

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Икономика

Плащащите си сами осигуровки могат да променят вида им до края на месеца

Published

on

От офиса на НАП Габрово информираха, че до 31 януари 2021 година самоосигуряващите се лица могат да променят вида на осигуряването си. Самоосигуряващите се лица задължително се осигуряват във фонд „Пенсии” на Държавното обществено осигуряване, а по свой избор могат да се осигуряват и във фонд „Общо заболяване и майчинство”.

Самоосигуряващите се лица, които изберат да внасят осигурителни вноски и във фонд „Общо заболяване и майчинство”, могат да се ползват от всички осигурени социални рискове (без трудова злополука и професионална болест и безработица) на ДОО.

Другият вариант е да внасят осигурителни вноски на по-нисък процент за инвалидност поради общо заболяване, за старост и за смърт. В този случай обаче, напомнят от НАП, самоосигуряващите се нямат право на обезщетения в определени ситуации (например т. нар. „майчински” при бременност и раждане).

Видът на осигуряването на самоосигуряващите се лица може да се променя за всяка календарна година, ако е подадена декларация по утвърден образец от изпълнителният директор на НАП. Срокът за подаване на документа е до 31 януари на съответната година.

В 7-дневен срок от започване или възобновяване на трудовата дейност самоосигуряващите се лица определят вида на осигуряването си, като подават декларация по утвърден образец в компетентната териториална дирекция на НАП.

При прекъсване и възобновяване на съответната трудова дейност през календарната година не може да се променя вече избрания и декларирания вид осигуряване.

Повече информация и консултации за попълването на данъчни и осигурителни декларации можете да получите на телефон 0700 18 700 на цената на градски разговор от цялата страна.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Икономика

Общината набира предложения за публично – частни партньорства

Published

on

Като част от политиката си за постигане на устойчиво развитие на местната общност, Община Габрово се стреми към обединяване на частния и публичния ресурс при реализиране на проекти с добавена стойност, чрез идентифициране на различни форми на публично – частни партньорства.

Регламентирано в Закона за концесиите публично – частното партньорство в България позволява инициативата да изхожда от икономическите оператори (физически и юридически лица).

В тази връзка, Община Габрово отправя покана за предложения, по чл. 56 от Закона за концесиите, за реализиране на концесии за строителство, за услуги или за ползване на публична общинска собственост насочени към интегриран градски транспорт, спорт и спортна инфраструктура, градска среда и други.

Предложенията следва да съдържат описание на предмета и обекта на концесията, финансово-икономически анализ и обосновка.

Когато предложението касае концесия, включваща и възлагане на строителство, то трябва да е съпроводено и от инвестиционно предложение, което да съдържа прединвестиционно проучване или задание за изработване на инвестиционен/идеен проект, с което да определя прогнозните технически, функционални и икономически показатели на строителството.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Икономика

Електронни касови бележки ще заместят хартиените

Published

on

Електронни касови бележки ще заместят хартиените в определени икономически сектори, стана ясно на поредното заседание на работната група за внедряване на софтуерна фискализация.

Промяната се подкрепя от Националната агенция за приходите, като в близките седмици приходната агенция ще обсъди с бизнеса конкретни текстове за изменение в законодателството.

Паралелно с това продължава съвместната работа по създаването на алтернативен механизъм за отчетност при електронните магазини.

Работна група с представители на работодателските и браншови организации обсъжда възможностите за т.нар. софтуерна фискализация, модел на която ще бъде представен до края на януари.

На днешното заседание на работната група бяха коментирани в детайли видовете електронни търговци, които ще могат да ползват новия модел на отчетност, технологичните изисквания и процесите, които да осигурят софтуерната фискализация, както и правната рамка, която ще е необходима за осъществяване на проекта.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица