Свържи се с нас

Новини

Петър Курумбашев: Предложеният от ЕК „Пакет за мобилност“ слага край на идеята за общ пазар

„Оставам с впечатлението за протекционистки мерки там, където транспортният сектор е доминиран от фирми от Източна Европа, и пълна либерализация там, където доминиращи са фирми от Западна Европа“, смята евродепутатът

Published

on

„В държавите членки, където е либерализиран пазарът на автобусни превози или се предвижда бъдеща либерализация, да се запази практиката печеливши превози да могат да субсидират губещи, тъй като иначе има риск големи международни компании да дойдат на българския пазар, да вземат печелившите линии, а губещите да останат за нашите превозвачи. Това би означавало българските компании да бъдат субсидирани от общините или от държавата. От друга страна, предлагам либерализацията на вътрешните автобусни превози да не се прилага в държавите, където се прилага европейското законодателство за възлагането на обществени поръчки по отношение на вътрешните превози“.

Това каза Петър Курумбашев, член на Групата на социалистите и демократите в Европейския парламент (СиД), по време на организирана от него дискусия по предложението на Европейската комисия за промените на общите правила за достъп до международния пазар на автобусни превози във вторaта част на „Пакет за мобилност“. Събитието беше организирано съвместно с Форум за балкански транспорт и инфраструктура /ФБТИ/ със съдействието на Федерацията на научно-техническите съюзи /ФНТС/.

Курумбашев, който е заместващ член на Комисията по транспорт и туризъм в ЕП, обясни, че предложението на Еврокомисията във вторият пакет „Мобилност“ предвижда всички превози, които са над 100 км., да бъдат либерализирани, „т.е. да могат и чужди превозвачи да извършват тези превози“. Предложението на българския евродепутат е да няма такъв праг от 100 км., тъй като в държава като Белгия, например, 100 км. е международен превоз, а в държави като България и Испания 100 км. е много малко разстояние. Смятам, че правото на избор трябва да се остави на държавите членки.

Евродепутатът каза още, че е редно да се прилагат едни и същи правила в ЕС, които да важат за различните видове транспорт.

„Не е възможно да въвеждаме противоречиви практики с двата пакета за мобилност. В пакета „Мобилност 1“ ние забраняваме либерализацията за камионния транспорт, а в пакет „Мобилност 2“ продължаваме с либерализацията в областта на автобусите. В първия пакет искаме да забраним каботажа, защото смятаме, че е лош за камионите, във втория пакет смятаме, че трябва да разрешим каботажа над 100 км. В пакет „Мобилност 1“ искаме да приложим директивата за командироването на работници по отношение на камионния транспорт, в пакет „Мобилност 2“ искаме да не прилагаме тази директива. Оставам с впечатлението за много разнороден и разнообразен подход на Европейската комисия, с който тя едва ли би искала да бъде запомнена – протекционизъм там, където транспортният сектор е доминиран от фирми от Източна Европа, и пълна либерализация там, където доминиращи са фирми от Западна Европа.


Логиката би трябвало да е точно обратната – при камионния транспорт говорим за бизнес и няма нищо по-нормално от това, секторът да бъде либерализиран и да се развива в условията на нормална конкуренция. При автобусния транспорт – напротив – говорим и за социална услуга. Говорим за това, че не можем да позволим по-отдалечени или малки населени места да останат без транспорт просто защото тези линии са не толкова печеливши и – съответно – не представляват интерес за автобусните компании. Не може либерализацията да означава, че просто всеки ще вземе онова, от което има интерес.“

Курумбашев поясни и че има предложение за създаването на регулаторен орган в сектора, който да бъде или част от съществуващ, или изцяло новосъздаден орган. „Аз предлагам, тъй като в някои държави вече съществуват регулации в тази област, да оставим свободата на всяка държава членка да реши дали досега съществуващите органи да решават тези въпроси (както с цената на превоза, както с продължителността на договорите и решенията за това дали една международна линия не убива, например, една вътрешна линия), или да създаде нов регулатор. Не смятам, че това трябва да бъде универсално задължение, наложено на всяка държава“, каза той.

В срок до 1 октомври българският евродепутат ще внесе в транспортната комисия на ЕП предложенията си за изменения на текстовете, заложени от Европейската комисия. Гласуването ще се проведе към края на месец ноември тази година.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Коментари

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Крими

Търсиха наркотици около училищата в Севлиево

Published

on

Специализирана полицейска операция за противодействие на престъпления, свързани с употреба и разпространение на наркотични вещества в и около училищата, е била проведена през миналата седмица на територията на Севлиево.

В хода акцията са били проверени 202 моторни превозни средства, 366 души, шест училищни дворове и три градски парка.

В резултат на полицейските действия са установени двама извършители на престъпления по линия „наркотици“, срещу които са образувани наказателни производства, информираха от пресцентъра на Областната дирекция на МВР – Габрово.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Новини

Две жени от Габрово са с КОВИД – 19

Published

on

Две жени от Габрово са новите два потвърдени случая на КОВИД – 19 за областта. Едната е на 37 години, а другата – на 48 г. Тези данни към 6 юли изнесоха днес за медиите от Регионалната здравна инспекция.

37-годишната жена е контактна на потвърден случай на коронавирус. Хоспитализирана е в Инфекциозното отделение на МБАЛ „Д-р Тота Венкова“ – Габрово и към момента е в добро общо състояние, без симптоми на вирусната инфекция.

48-годишната габровка към момента жената е в добро общо състояние, без симптоми на КОВИД – 19. Изготвено и връчено й е предписание за задължителна 14-дневна домашна изолация и лечение.

Екип от Дирекция „Надзор на заразните болести“ е предприел незабавно епидемиологично проучване в двете огнища на инфекция, уточняват още от РЗИ – Габрово. Изготвени са и връчени предписания до контактните лица на потвърдените случаи, за задължителна 14-дневна домашна изолация.

Взет е носогърлен смив за изследване за КОВИД-19 от близки контактни лица на потвърдените случаи и е извършена организация за транспортиране на пробите до НРЛ „Грип и ОРЗ“ към НЦЗПБ София.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Крими

50-годишна дама наду дрегера „като за световно“

Published

on

Безразсъдно пияна 50-годишна жена от Габрово бе хваната зад волана да шофира с почти 2 промила алкохол.

„Налятата до козирката“ дама остана без книжка за много дълъг период и ще получи солидна парична глоба, след като вчера, 6 юли, вечерта, около 17.30 часа бе спряна от екип на полицията, патрулиращ в района на кръстовището за дряновското село Скалско.

Погубилата разсъдък от алкохол шофьорка веднага била изобличена в нарушението щом свалила прозореца на автомобила си, за да предостави документите си за проверката, тъй като от нея се разнасяли силни миризми, навяващи на мисълта, че е имало употреба.

Видимо изглеждащата в неадекватно състояние, полюлявайки се и хълцукайки, „жената под градус“ надула дрегера, а отчетеният резултат потвърдил, че органите на реда не грешали в преценката си за нейното изпробване.

Дисплеят на техническото средство изписал резултат от 1,96 промила алкохол в количеството издишан въздух, които подпечатали лишаването й от правоспособност и изобщо не й попречили да седне да кара.

По случая е образувано бързо производство за управление на моторно превозно под въздействие на алкохол, като след приключване на работата, материалите ще бъдат изпратени на Районната прокуратура в Габрово.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица