Свържи се с нас

Новини

Петър Курумбашев: Предложеният от ЕК „Пакет за мобилност“ слага край на идеята за общ пазар

„Оставам с впечатлението за протекционистки мерки там, където транспортният сектор е доминиран от фирми от Източна Европа, и пълна либерализация там, където доминиращи са фирми от Западна Европа“, смята евродепутатът

Published

on

„В държавите членки, където е либерализиран пазарът на автобусни превози или се предвижда бъдеща либерализация, да се запази практиката печеливши превози да могат да субсидират губещи, тъй като иначе има риск големи международни компании да дойдат на българския пазар, да вземат печелившите линии, а губещите да останат за нашите превозвачи. Това би означавало българските компании да бъдат субсидирани от общините или от държавата. От друга страна, предлагам либерализацията на вътрешните автобусни превози да не се прилага в държавите, където се прилага европейското законодателство за възлагането на обществени поръчки по отношение на вътрешните превози“.

Това каза Петър Курумбашев, член на Групата на социалистите и демократите в Европейския парламент (СиД), по време на организирана от него дискусия по предложението на Европейската комисия за промените на общите правила за достъп до международния пазар на автобусни превози във вторaта част на „Пакет за мобилност“. Събитието беше организирано съвместно с Форум за балкански транспорт и инфраструктура /ФБТИ/ със съдействието на Федерацията на научно-техническите съюзи /ФНТС/.

Курумбашев, който е заместващ член на Комисията по транспорт и туризъм в ЕП, обясни, че предложението на Еврокомисията във вторият пакет „Мобилност“ предвижда всички превози, които са над 100 км., да бъдат либерализирани, „т.е. да могат и чужди превозвачи да извършват тези превози“. Предложението на българския евродепутат е да няма такъв праг от 100 км., тъй като в държава като Белгия, например, 100 км. е международен превоз, а в държави като България и Испания 100 км. е много малко разстояние. Смятам, че правото на избор трябва да се остави на държавите членки.

Евродепутатът каза още, че е редно да се прилагат едни и същи правила в ЕС, които да важат за различните видове транспорт.

„Не е възможно да въвеждаме противоречиви практики с двата пакета за мобилност. В пакета „Мобилност 1“ ние забраняваме либерализацията за камионния транспорт, а в пакет „Мобилност 2“ продължаваме с либерализацията в областта на автобусите. В първия пакет искаме да забраним каботажа, защото смятаме, че е лош за камионите, във втория пакет смятаме, че трябва да разрешим каботажа над 100 км. В пакет „Мобилност 1“ искаме да приложим директивата за командироването на работници по отношение на камионния транспорт, в пакет „Мобилност 2“ искаме да не прилагаме тази директива. Оставам с впечатлението за много разнороден и разнообразен подход на Европейската комисия, с който тя едва ли би искала да бъде запомнена – протекционизъм там, където транспортният сектор е доминиран от фирми от Източна Европа, и пълна либерализация там, където доминиращи са фирми от Западна Европа.


Логиката би трябвало да е точно обратната – при камионния транспорт говорим за бизнес и няма нищо по-нормално от това, секторът да бъде либерализиран и да се развива в условията на нормална конкуренция. При автобусния транспорт – напротив – говорим и за социална услуга. Говорим за това, че не можем да позволим по-отдалечени или малки населени места да останат без транспорт просто защото тези линии са не толкова печеливши и – съответно – не представляват интерес за автобусните компании. Не може либерализацията да означава, че просто всеки ще вземе онова, от което има интерес.“

Курумбашев поясни и че има предложение за създаването на регулаторен орган в сектора, който да бъде или част от съществуващ, или изцяло новосъздаден орган. „Аз предлагам, тъй като в някои държави вече съществуват регулации в тази област, да оставим свободата на всяка държава членка да реши дали досега съществуващите органи да решават тези въпроси (както с цената на превоза, както с продължителността на договорите и решенията за това дали една международна линия не убива, например, една вътрешна линия), или да създаде нов регулатор. Не смятам, че това трябва да бъде универсално задължение, наложено на всяка държава“, каза той.

В срок до 1 октомври българският евродепутат ще внесе в транспортната комисия на ЕП предложенията си за изменения на текстовете, заложени от Европейската комисия. Гласуването ще се проведе към края на месец ноември тази година.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Новини

Засякоха шофьор с почти 4 промила алкохол за волана

Published

on

54-годишен мъж от Трявна бе установен зад волана да шофира след солидни количества изпит алкохол.

Пияният водач, освен с шофьорската си книжка, се раздели и с автомобила си.

Нарушителят бил хванат снощи, 25 април, около 20.20 часа, в Трявна, съобщиха от пресцентъра на Областната дирекция на МВР – Габрово.

Полицейски екип отбил за проверка криволичещ по платното лек автомобил “Опел Астра“, управляван от 54-годишния местен жител.

Водачът бил тестван за употребата на алкохол, като техническото средство отчело умопомрачителните 3.75 промила.

Мъжът се явил в кръвния център, за да даде проба. По случая е образувано бързо производство.

Зареди още

Новини

ГЕРБ: Опозицията отхвърли проект за канализация в кв.“Русевци“ и водоснабдяване на 5 квартала

ГЕРБ-Габрово: Опозицията в Общински съвет Габрово отхвърли проект за канализация в кв. „Русевци“ и захранване на 5 квартала от язовир „Христо Смирненски“.

Published

on

Опозицията в Общински съвет не подкрепи изграждането на канализация в кв. „Русевци“ и на захранващ водопровод за кварталите „Недевци“, „Лисец“, „Христо Смирненски“, „Дядо Дянко“, „Радецки“ за водоснабдяването им от язовир „Христо Смирненски“.

Това заявиха с позиция от медиите от местната структура на ПП „ГЕРБ“. В писмото се изтъква мотивът, че това са само част от инвестициите във водопроводна и канализационна мрежа, които съветниците от ПП-ДБ, Възраждане, „БСП за България“ и „Будно Габрово“ не подкрепиха на заседание на Общински съвет, на което трябваше да бъде упълномощен представителят на Община Габрово – кметът на Община, да гласува със „за“ и да даде съгласието си ВиК да кандидатства по програма „Околна среда“ с проект за реконструкция и модернизация на ВиК мрежи и съоръжения на територията на област Габрово.

Проектът предвижда водоснабдяването от язовир „Христо Смирненски“ на кварталите „Недевци“, „Лисец“, „Христо Смирненски“, „Дядо Дянко“ да стане чрез реконструкция на участък от довеждащ водопровод от язовира до пречиствателна станция „Киселчова могила“, реконструкция на вътрешна водопроводна мрежа, изграждане на нова помпена станция и захранващ водопровод за кварталите.

Той предвижда и рехабилитация и доизграждане на част от канализационна мрежа в Габрово и инвестиции за подобряване на водоснабдяването в Севлиево.

„В този случай, заради гласовете на опозицията, представителят на Община Габрово в Общото събрание на ВиК няма да има право да подкрепи предвидените инвестиции за изграждане на водопроводи и подобряване на водоснабдяването в габровски квартали. Надяваме се, че общинските съветници в останалите общини съдружници са гласували с повече разум и отговорност към жителите на областта за разлика от опозицията в Габрово.

Призоваваме общинските съветници от опозицията да не се държат като Коалиция Анти Габрово и си дадат сметка, че с подобни гласувания възпрепятстват важни инвестиции във водоснабдяването, очаквани от жителите на областта, и уронват престижа на Габрово пред останалите съдружници във ВиК“, категорични са от ГЕРБ-Габрово.

Зареди още

Новини

ОДБХ – Габрово с инструкции заради върлуващия в региона птичи грип

Published

on

Областната епизоотична комисия проведе заседание, във връзка с усложнената епизоотична ситуация в региона по отношение на болестта Инфлуенца авиум (птичи грип). Д-р Светослав Спасов, директор на Областна дирекция „Безопасност на храните“-Габрово /ОДБХ/, разясни, че обстановката изисква повишено внимание и вземане на конкретни мерки.

С цел предотвратяване на разпространението на болестта се забранява провеждането на пазари и изложби на птици, като представители на ОДБХ и МВР ще следят за спазването на забраната.

Решено бе още ОДБХ да организира индивидуални срещи със собствениците на всички регистрирани птицевъдни стопанства и люпилни на територията на областта, на които да им бъдат връчени предписания.

Собствениците на индустриални ферми за птици да уведомяват ОДБХ преди извеждане на птиците от помещението, в което са отглеждани (продажба, доотглеждане, насочване за клане или друго) по план график, като представители на ОДБХ да организират съвместни проверки с местните органи на МВР и АПИ за спазване на предоставените графици.

Собствениците на индустриални ферми за птици да извършват почистване и дезинфекция на помещението за отглеждане на птици, като след извършване на почистването и дезинфекцията, да се вземат проби.

Заболяването се разпространява чрез изпражненията на птиците, техните пера, вътрешности, кръв, в черупките на яйцата. За предпазване е необходимо да се избягва пряк допир със замърсени от птици предмети и повърхности. Птичето месо и птичи продукти да се приготвят при висока температура (70°С) и достатъчно продължително.

Предстоят заседания на общинските епизоотични комисии за определяне на конкретни мерки за информираност на гражданите, кметовете и кметските наместници.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица