Свържи се с нас

Новини

Петър Курумбашев: Предложеният от ЕК „Пакет за мобилност“ слага край на идеята за общ пазар

„Оставам с впечатлението за протекционистки мерки там, където транспортният сектор е доминиран от фирми от Източна Европа, и пълна либерализация там, където доминиращи са фирми от Западна Европа“, смята евродепутатът

Published

on

„В държавите членки, където е либерализиран пазарът на автобусни превози или се предвижда бъдеща либерализация, да се запази практиката печеливши превози да могат да субсидират губещи, тъй като иначе има риск големи международни компании да дойдат на българския пазар, да вземат печелившите линии, а губещите да останат за нашите превозвачи. Това би означавало българските компании да бъдат субсидирани от общините или от държавата. От друга страна, предлагам либерализацията на вътрешните автобусни превози да не се прилага в държавите, където се прилага европейското законодателство за възлагането на обществени поръчки по отношение на вътрешните превози“.

Това каза Петър Курумбашев, член на Групата на социалистите и демократите в Европейския парламент (СиД), по време на организирана от него дискусия по предложението на Европейската комисия за промените на общите правила за достъп до международния пазар на автобусни превози във вторaта част на „Пакет за мобилност“. Събитието беше организирано съвместно с Форум за балкански транспорт и инфраструктура /ФБТИ/ със съдействието на Федерацията на научно-техническите съюзи /ФНТС/.

Курумбашев, който е заместващ член на Комисията по транспорт и туризъм в ЕП, обясни, че предложението на Еврокомисията във вторият пакет „Мобилност“ предвижда всички превози, които са над 100 км., да бъдат либерализирани, „т.е. да могат и чужди превозвачи да извършват тези превози“. Предложението на българския евродепутат е да няма такъв праг от 100 км., тъй като в държава като Белгия, например, 100 км. е международен превоз, а в държави като България и Испания 100 км. е много малко разстояние. Смятам, че правото на избор трябва да се остави на държавите членки.

Евродепутатът каза още, че е редно да се прилагат едни и същи правила в ЕС, които да важат за различните видове транспорт.

„Не е възможно да въвеждаме противоречиви практики с двата пакета за мобилност. В пакета „Мобилност 1“ ние забраняваме либерализацията за камионния транспорт, а в пакет „Мобилност 2“ продължаваме с либерализацията в областта на автобусите. В първия пакет искаме да забраним каботажа, защото смятаме, че е лош за камионите, във втория пакет смятаме, че трябва да разрешим каботажа над 100 км. В пакет „Мобилност 1“ искаме да приложим директивата за командироването на работници по отношение на камионния транспорт, в пакет „Мобилност 2“ искаме да не прилагаме тази директива. Оставам с впечатлението за много разнороден и разнообразен подход на Европейската комисия, с който тя едва ли би искала да бъде запомнена – протекционизъм там, където транспортният сектор е доминиран от фирми от Източна Европа, и пълна либерализация там, където доминиращи са фирми от Западна Европа.


Логиката би трябвало да е точно обратната – при камионния транспорт говорим за бизнес и няма нищо по-нормално от това, секторът да бъде либерализиран и да се развива в условията на нормална конкуренция. При автобусния транспорт – напротив – говорим и за социална услуга. Говорим за това, че не можем да позволим по-отдалечени или малки населени места да останат без транспорт просто защото тези линии са не толкова печеливши и – съответно – не представляват интерес за автобусните компании. Не може либерализацията да означава, че просто всеки ще вземе онова, от което има интерес.“

Курумбашев поясни и че има предложение за създаването на регулаторен орган в сектора, който да бъде или част от съществуващ, или изцяло новосъздаден орган. „Аз предлагам, тъй като в някои държави вече съществуват регулации в тази област, да оставим свободата на всяка държава членка да реши дали досега съществуващите органи да решават тези въпроси (както с цената на превоза, както с продължителността на договорите и решенията за това дали една международна линия не убива, например, една вътрешна линия), или да създаде нов регулатор. Не смятам, че това трябва да бъде универсално задължение, наложено на всяка държава“, каза той.

В срок до 1 октомври българският евродепутат ще внесе в транспортната комисия на ЕП предложенията си за изменения на текстовете, заложени от Европейската комисия. Гласуването ще се проведе към края на месец ноември тази година.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Новини

Габрово застава зад благотворителна кауза за деца със специални потребности

Published

on

На 21 ноември, когато отбелязваме Деня на християнското семейство, габровци ще имат възможност да се включат в едно вдъхновяващо и добротворно събитие. От 19.00 часа в хотел „Мак“ ще се проведе благотворително парти, чиято цел е да подкрепи създаването на първия спортен център за деца със специални потребности в Габрово.

Центърът ще предлага напълно безплатни занимания, терапии и подкрепа за децата и техните семейства. Каузата обединява усилията на хотел „Мак“ и спортен клуб „Равен старт“, а събитието се осъществява с медийната подкрепа на „Габрово Нюз“.

Гостите на вечерта ще се насладят на богата музикална програма, изпълнена с танци, усмивки и доброта. На сцената ще се изявят талантите от Музикална школа „Талеви“ и Танцова формация „Габрово“, а зад пулта ще застане диджей Краси Цонев.

„Нека заедно покажем, че добротата и грижата за другите са най-силният будител на нашето време. Заповядайте – да споделим тази топла, вдъхновяваща и добротворна вечер!“, сподели Десислава Тодорова, управител на хотел „Мак“.

Предвиден е куверт за вход, като всички средства от него ще бъдат насочени към финансирането на бъдещия център за деца със специални потребности в града.

Зареди още

Новини

Детската площадка зад Библиотеката в Габрово ще бъде обновена

Published

on

Детската площадка зад Регионалната библиотека „Априлов-Палаузов“ в Габрово ще бъде цялостно обновена, съобщиха от местната общинска администрация. Дейностите по ремонта ѝ започнаха още днес, 13 ноември.

Целта е модернизация на съществуващата детска зона. Проектът предвижда пълна подмяна на остарелите и амортизирани детски съоръжения и настилки.

Предвидено е и пълно подновяване на зоните за сядане чрез поставяне на ново екстериорно обзавеждане, съобразено с парковата среда и нуждите на посетителите.

Във времето на ремонтните работи, достъпът до детската площадка ще бъде ограничен, информират от ОП „Благоустрояване“.

Зареди още

Крими

Хванаха габровец с над половин кило марихуана

Published

on

42-годишен габровец беше задържан при съвместна полицейска акция по линия „Наркотици“, служители от сектор „Противодействие на криминалната престъпност“ при ОДМВР – Габрово и РУ – Габрово, реализирана вчера, 12 ноември, в областния град.

Тогава органите на ред спрели за проверка джип „Мицубиши Аутлендър“, управляван от 42-годишния местен жител. При извършената проверка било установено, че мъжът е придобил и държи в себе си суха зелена листна маса, която при полевия наркотест реагирала на марихуана.

В последвалото претърсване на жилището, обитавано от него, криминалистите намерили и иззели близо половин килограм от същото вещество. Спрямо габровеца била наложена полицейска мярка „задържане за срок до 24 часа“.

По случая е образувано досъдебно производство, а работата продължава под надзора на прокуратурата.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица