Свържи се с нас

Новини

Курумбашев: Изявленията за окончателна капитулация няма да помогнат в преговорите за Пакета за мобилност

Решението на Комисията по транспорт може да бъде оспорвано в пленарна зала, поясни евродепутатът

„Най-големият пробив, който бе действително постигнат по отношение на Пакета за мобилност, е да не се прилага Директивата за командироването на работници по отношение на международния транспорт. От друга страна, същата тази директива ще се прилага от ден 1 за каботажа.“

Това заяви Петър Курумбашев, член на Делегацията на българските социалисти в Европейския парламент, пред журналисти в Народното събрание на Република България.

„По отношение на ползването на почивката в кабината – водачите няма да могат да ползват нито седмичната, нито намалената седмична почивка в кабината – освен ако не са паркирани на паркинги, каквито изобщо не съществуват в Европа“ – изредени са около десет изисквания от типа на това да има кухня, маси за пикник, навеси за слънце, определен брой душове и пейки за пикник. Включително има изискването всички тези неща да са построени така, че да са съобразени с пола (gender friendly), което мисля, че е един от най-големите проблеми на международните шофьори“, отбеляза иронично Курумбашев.

„Също така има изискване седмичната и намалената седмична почивка да се ползва в хотел или на място, осигурено от работодателя. И това изискване не е в наша полза.“

„Позитивният момент е, че шофьорите трябва да се връщат или вкъщи, или на място, посочено от тях, което реално им дава правото на избор. Но, от друга страна, беше гласувано правилото, че превозното средство трябва да се връща на всеки три седмици вкъщи. Очевидно камионите са носталгични към своите семейства, не само шофьорите. Очевидно това е една протекционистка мярка, с която искат да накарат нашите шофьори да се връщат, защото ще бъде трудно на шофьора да остане в Западна Европа и да каже на камиона да се прибира сам.“

Изискването е камионът да се връща в държавата членка, където е регистриран, като минимум трябва или да натовари, или да разтовари в държавата членка, в която е регистриран.

По отношение на каботажа: той може да се извършва само в рамките на седем дни, но тези седем дни не могат да се вземат наведнъж, а могат да се вземат на няколко пъти, но не повече от период от 48 часа. И още едно утежняващо условие – каботажът може да се извършва само когато камионът се връща по посока на мястото, откъдето е тръгнал.

Т.е. не може един български камион да отиде и да разтовари в Германия и след това да направи каботаж в Холандия, защото Холандия не е по пътя от Германия към България“, поясни Петър Курумбашев.

По думите му друго утежняващо за нашия бизнес обстоятелство са изключително кратките срокове за въвеждане на интелигентния тахограф – между 2022 и 2024 г. всички камиони ще бъдат оборудвани по този начин.

„Предстои процедура в Европейския парламент, тъй като това решение на Комисията по транспорт и туризъм (TRAN)може да бъде атакувано от над 76 членове на Европейския парламент (изискват се над една десета гласовете). И този мандат, гласуван в Комисията по транспорт, може да бъде оспорван чрез гласуване в пленарна зала.“

Курумбашев допълни: „Искам да призова за по-голямо спокойствие при изявленията. Също така е особено хубаво да обявяваме резултатите от дадено гласуване, когато самото гласуване е приключило. Франция има три национални катастрофи – загубата при Ватерло, при гола на Емил Костадинов през 1993 г. и настоящата трета загуба, която Макрон получи директно от генерал Новаков, който нанесе съкрушителен удар върху френското национално достойнство. Трябва да бъдем внимателни, когато отчитаме победи над Макрон, Путин и Меркел взети заедно защото сме обтегнати отношения сме с нашите колеги по отношение на Пакета за мобилност и всякакви изявления за пълна и окончателна капитулация не помагат по никакъв начин в подобна ситуация.“

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Новини

Протест в Трявна против управлението в държавата

Снощи, 22 януари, на площад „Капитан Дядо Никола“ в Трявна се състоя мирен граждански протест, насочен срещу управлението на държавата, водната криза, мръсния въздух и ситуацията с боклука.

снимка: Фейсбук група „Трѣвна“

Протестиращите граждани издигнаха плакати, с призив премиерът на Република България Бойко Борисов да освободи поста и да направи път на по-способни от него. С три отделни лозунга, недоволните от управлението на държавата в Трявна, изписаха на централния площад: „Уважаеми г-н Борисов време е да си вървите, направете път на по-способни от вас“.

снимка: Фейсбук група „Трѣвна“

Простиращите в Славейковия град носеха и плакати с екологична насоченост: „България не е сметище, 700 000 тона внесени боклуци от 2014 до 2019 г.“, „500 000 граждани на воден режим, над 50% загуби по водопреносната мрежа. 15 000 души умират годишно в България от болести в следствие на замърсен въздух“

снимка: Фейсбук група „Трѣвна“

След протестната акция на площад „Капитан Дядо Никола“ недоволните от управлението на държавата се насочиха към старата част на Трявна, където на емблематичния символ на града – Кивгирения мост, подредиха посланията си.

снимка: Фейсбук група „Трѣвна“

Протестът премина мирно и бе охраняван от значителен брой полицейски сили, осигурили безопасността на участниците в мероприятието, охраната на обществения ред при провеждането му и предотвратяване извършването на престъпления от общ характер.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Крими

Счупиха ченето на габровец при побой

40-годишен габровец пострада тежко и се озова в местната болница със счупена челюст, след като бе жестоко пребит в областния град. Инцидентът се е случил в неделя вечерта.

Пострадалият успял да подаден сигнал в полицията за случилото се едва в сряда. Той заявил, че на 19 януари му е бил нанесен побой, в резултат на което получил фрактурата.

След проведените незабавни издирвателни мероприятия извършителят на нападението бил установен и задържан в полицията за срок до 24 часа по реда на Закона за МВР.

Това бил 31-годишен мъж от Габрово, срещу когото вече е образувано досъдебно производство за нанесена средна телесна повреда.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Новини

Поискаха яз. „Александър Стамболийски“ да стане питеен

Разположеният на границата между областите Габрово и Велико Търново, намиращ се на територията на община Севлиево, язовир „Александър Стамболийски“ да промени статута си в такъв за питейно – битови нужди, поиска официално управителят на „ВиК Йовковци“ – Велико Търново инж. Димитър Владов.

Архив, Copyright © GabrovoNews.bg

Новината съобщи самият той на сайта на великотърновския печатен ежедневник вестник „Борба“.

Предложението инж. Владов е входирал до Регионалната асоциация по ВиК. Водоемът е два пъти по-голям от основния питеен за област Велико Търново – „Йовковци“. Към него трябва да бъде изградена пречиствателна станция, а водата ще стига по гравитачен път в четирите общини – Свищов, Павликени, Сухиндол и Севлиево.

„Може да се копира системата за пречистване и разположението й като при „Йовковци“. С двата язовира Великотърновска област ще е единствената в страната, която ще разполага с чиста, евтина вода, без да са нужни разходи за изпомпването й от два водоема”, коментира инж. Владов.

Архив, Copyright © GabrovoNews.bg

Така ще бъде решен и огромният проблем с питейната вода на Свищов, както и този в Севлиево, особено през летните месец, когато местните са подложени на режим на водата.

„Жителите и гостите на Свищов де факто пият от Дунава без пречистване от подземни кладенци и страдат от това. Ако язовир „Александър Стамболийски“ стане питеен, този проблем ще се разреши“, категоричен е Владов пред великотърновското областно издание и допълва, че от активността на кметовете по места също зависи регионът да получи такава важна инвестиция.

Цялата статия, на автора й Стилиян Найденов по темата, можете да прочетете оттук.

Източник: вестник „Борба“.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Реклама

 

Популярни новини от последната седмица