Свържи се с нас

Икономика

НАП – Габрово отчете успешна 2016 г.

© Copyright 2017 — Gabrovo News. All Rights Reserved

2016 г. е годината с най-успешните резултати за офиса на НАП – Габрово и е категоричен успех за екипа. Това коментира пред журналисти директорът на Приходната агенция в Габрово Драгомир Кунев.

По думите му събраните приходи през миналата година бележат ръст от 27%, като са събрани с 33 млн. лева повече, спрямо предходната 2015-та.

„Успехът на НАП е процес, в който на високата отговорност и отношение на екипите, съответства показаното доверие и ангажираност от гражданите“, заяви Драгомир Кунев.

През миналата година Приходната агенция в страната е събрала 17,6 млрд. лв. приходи от данъци и осигурителни вноски. Резултатите представляват 1,9 млрд. лв. повече събрани приходи, спрямо 2015 г. Това са общо над 3,5, млрд. лв. ръст, спрямо 2014г. или над 25% повече приходи.

„Подобен резултат не е постиган в историята на НАП. Истинското постижение обаче е , че екипът на НАП реализира през 2016г. устойчивост на успеха и не само повтори, а надскочи резултатите от 2015 г.“, каза директорът Кунев.

„В тази връзка офисът на НАП – Габрово не прави изключение и също отчита най-добрите си резултати от създаването си“, информира още той.

За последната отчетена година са събрани 157 млн. лв. данъчни и осигурителни приходи. Събраната сума е от НАП – Габрово с 33 млн. лв. повече от 2015г. или постигнатият ръст е от 27%.

„Отличните резултати се дължат на подобрените отношения с клиентите, увеличените електронни услуги, подобрената контролна дейност, даваща резултати в борбата със „сивата“ икономика, подобрената събираемост“, отчете Драгомир Кунев.

От казаното пред медиите стана ясно още, че за първите 2 месеца на 2017г. са събрани 22 476 857.00 лв. приходи, което е с 2 235 507.00 лв. повече от 2016г. или е постигнат ръст от 11%.

„Това са фактите, измерени какво правим ние. Основното обаче е възвърнатото доверие в системата. НАП е институцията, получила най-високо доверие от гражданите сред всички публични институции в България“, поясни директорът на НАП – Габрово.

Наблюдава се трайно увеличение на дела на доброволното внесените в срок публични задължения. Прилага се нов подход, основан на помощ и подкрепа, по-целенасочени контролни действия, основно фокусирани върху организираните схеми за избягване на облагане.

Драгомир Кунев припомни трите основни бизнес функции на Агенцията, а именно: обслужване на клиентите, събиране и контрол. В сферата на обслужването той уточни, че отчетеният най-важен резултат е електронният път, намалявайки административната тежест върху гражданите и бизнеса.

НАП предоставя над 80 електронни услуги и отчита, че над 90% от всички декларации са подадени по електронен път. Въведени са мерки, гласуващи повече доверие на фирмите и им дава възможност сами да коригират допуснати грешки, включително да анулират фактури или да подават коригиращи декларации, вместо директно да активира процесите по ревизия.

Въвеждането на опростена процедура по възстановяване на ДДС за коректните данъкоплатци е една от мерките, с които Агенцията гласува още повече доверие на данъкоплатците, плащащи задълженията си.

През есента на 2016г. НАП въведе напълно нов подход за възстановяване на ДДС за коректните компании с добра данъчна история.

„Когато сумата за възстановяване на ДДС е в определени граници и компаниите нямат неплатени задължения към Бюджета, сумите се възстановяват веднага и без формалности. За последните 3 месеца в офиса на НАП – Габрово по този ред е възстановен ДДС на 62 компании. Новият подход показва отново отношение на доверие и съдействие към коректния бизнес“, добави в заключение Драгомир Кунев.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Коментари

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Икономика

Три фирми от Габровско на международно изложение в Германия

Пастили ООД, Вернада ЕООД и Брама ООД са сред 46-те български предприятия, които ще вземат участие на най-голямото и известно изложение в областта на хранително-вкусовата промишленост в света ANUGA 2019, 05-09.10.2019, град Кьолн, Германия. Форумът се провежда веднъж на две години и през 2019 г. чества своята 100 годишнина.

За традициите и мащабите на изложението говорят фактите, които сочат, че през тази година за ANUGA е регистрирано участие над 7 400 изложители от над 100 държави (около 165 000 души).

снимка: sme.government.bg

Международните представители при изложителите са над 50%, а при посетителите над 90 % от 198 държави, което превръща изложението в глобален форум за бранша и представя световните тенденции и иновации в сектора.

Изданията на ANUGA се отразяват широко в световните медии. Нивото на бизнес посетителите е много високо, което води до реално сключване на сделки. Участието на българските компании се организира от Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Икономика

НАП към студентите в чужбина: Проверихте ли здравноосигурителния си статус?

От офиса на НАП в Габрово напомнят на студентите от областта, следващи редовно обучение в чужбина, че е необходимо да представят в офиса на НАП удостоверение или служебна бележка, подпечатани с мокър печат и подписани от служебно лице от съответния университет.

Ако документът е генериран по електронен път, трябва задължително да съдържа отпечатан текст, че важи без подпис и печат. Документът, който трябва да се представи, съдържа имената на студента, периода, в който той е учил там (само за изминали семестри или години, но не и за предстоящи от обучението му) и дата на издаване.

снимка: gq-magazine.co.uk

Удостоверението или служебната бележка трябва да са преведени на български език от лицензиран преводач.

Документът се подава в салона за обслужване на клиенти на ул. „Радецка“ №11, за да се изчистят задълженията за месеците, през които студентът не е здравноосигурен в България.

Подаването на удостоверението може да се извърши и от родител, без за това да се изисква нотариално заверено пълномощно.

Всеки може да провери здравноосигурителния си статус в офиса на НАП в Габрово в центъра на града, а така също и на телефон 0700 18 700 на цената на градски разговор за съответния оператор.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Икономика

Информационен ден за „Развитие на информационни клъстери“ в Габрово

На 21 август, сряда, в Ритуалната зала на Община Габрово, от 10.00 до 12.00 часа ще се проведе информационен ден за бизнеса, насочен за представяне на процедура „Развитие на иновационни клъстери“ по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020.

Събитието е част от информационна кампания в периода от 20 август до 11 септември само в градовете Варна, Габрово, Пловдив и София. В нашия град то се организира от Областен информационен център – Габрово и Главна дирекция „Европейски фондове за конкурентоспособност” в Министерство на икономиката

снимка: Община Габрово

Целта на процедурата е да предостави подкрепа за внедряване на иновативен продукт/процес или услуга от клъстери чрез съвместно използване на съоръжения, обмен на познания и опит, ефективен принос за трансфера на знания, изграждане на специфични мрежи от взаимосвързани, но оставащи си конкуренти на пазара компании, разпространение на информация и сътрудничество между предприятията и други организации в клъстера.

Освен предприятията, научните организации и академичните организации в клъстерни организации могат да участват общини, областни администрации, висши училища и професионални гимназии!

снимка: Община Габрово, Архив

Какво е иновационен клъстър?

Иновационните клъстери представляват съвкупност от взаимосвързани организации, които допринасят за реализацията на иновации обичайно в един икономически сектор или индустрия.

Те включват голям брой взаимосвързани индустриални и/или обслужващи фирми, които имат висока степен на сътрудничество, обикновено посредством единна верига за доставки и работят при едни и същи пазарни условия.

Доброволното сдружаване на предприятия в иновативни клъстери дава възможност за прилагане на нови производствени решения и за развитие на потенциала им, което води до увеличаване на иновационната дейност, производителността, нарастване на произведената добавена стойност, достъпа до пазари, а оттам и до повишаване конкурентоспособността на фирмите участници и разширяване на експортния им капацитет.

Допълнителна информация относно процедура „Развитие на иновационни клъстери“ е публикувана на интернет страницата на Оперативната програма.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Реклама

 

Популярни новини от последната седмица