Свържи се с нас

Икономика

НАП – Габрово отчете успешна 2016 г.

Published

on

© Copyright 2017 — Gabrovo News. All Rights Reserved

2016 г. е годината с най-успешните резултати за офиса на НАП – Габрово и е категоричен успех за екипа. Това коментира пред журналисти директорът на Приходната агенция в Габрово Драгомир Кунев.

По думите му събраните приходи през миналата година бележат ръст от 27%, като са събрани с 33 млн. лева повече, спрямо предходната 2015-та.

„Успехът на НАП е процес, в който на високата отговорност и отношение на екипите, съответства показаното доверие и ангажираност от гражданите“, заяви Драгомир Кунев.

През миналата година Приходната агенция в страната е събрала 17,6 млрд. лв. приходи от данъци и осигурителни вноски. Резултатите представляват 1,9 млрд. лв. повече събрани приходи, спрямо 2015 г. Това са общо над 3,5, млрд. лв. ръст, спрямо 2014г. или над 25% повече приходи.

„Подобен резултат не е постиган в историята на НАП. Истинското постижение обаче е , че екипът на НАП реализира през 2016г. устойчивост на успеха и не само повтори, а надскочи резултатите от 2015 г.“, каза директорът Кунев.

„В тази връзка офисът на НАП – Габрово не прави изключение и също отчита най-добрите си резултати от създаването си“, информира още той.

За последната отчетена година са събрани 157 млн. лв. данъчни и осигурителни приходи. Събраната сума е от НАП – Габрово с 33 млн. лв. повече от 2015г. или постигнатият ръст е от 27%.

„Отличните резултати се дължат на подобрените отношения с клиентите, увеличените електронни услуги, подобрената контролна дейност, даваща резултати в борбата със „сивата“ икономика, подобрената събираемост“, отчете Драгомир Кунев.

От казаното пред медиите стана ясно още, че за първите 2 месеца на 2017г. са събрани 22 476 857.00 лв. приходи, което е с 2 235 507.00 лв. повече от 2016г. или е постигнат ръст от 11%.

„Това са фактите, измерени какво правим ние. Основното обаче е възвърнатото доверие в системата. НАП е институцията, получила най-високо доверие от гражданите сред всички публични институции в България“, поясни директорът на НАП – Габрово.

Наблюдава се трайно увеличение на дела на доброволното внесените в срок публични задължения. Прилага се нов подход, основан на помощ и подкрепа, по-целенасочени контролни действия, основно фокусирани върху организираните схеми за избягване на облагане.

Драгомир Кунев припомни трите основни бизнес функции на Агенцията, а именно: обслужване на клиентите, събиране и контрол. В сферата на обслужването той уточни, че отчетеният най-важен резултат е електронният път, намалявайки административната тежест върху гражданите и бизнеса.

НАП предоставя над 80 електронни услуги и отчита, че над 90% от всички декларации са подадени по електронен път. Въведени са мерки, гласуващи повече доверие на фирмите и им дава възможност сами да коригират допуснати грешки, включително да анулират фактури или да подават коригиращи декларации, вместо директно да активира процесите по ревизия.

Въвеждането на опростена процедура по възстановяване на ДДС за коректните данъкоплатци е една от мерките, с които Агенцията гласува още повече доверие на данъкоплатците, плащащи задълженията си.

През есента на 2016г. НАП въведе напълно нов подход за възстановяване на ДДС за коректните компании с добра данъчна история.

„Когато сумата за възстановяване на ДДС е в определени граници и компаниите нямат неплатени задължения към Бюджета, сумите се възстановяват веднага и без формалности. За последните 3 месеца в офиса на НАП – Габрово по този ред е възстановен ДДС на 62 компании. Новият подход показва отново отношение на доверие и съдействие към коректния бизнес“, добави в заключение Драгомир Кунев.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Икономика

МТСП обяви конкурс за годишната Национална награда за социални иновации

Published

on

За единадесета поредна година Министерство на труда и социалната политика обявява конкурс за годишната „Национална награда за социални иновации (в подкрепа на социалната икономика)“. В него могат да участват всички физически лица (български граждани) и юридически лица, регистрирани в България.

Основната цел на наградата е да насърчи развитието на социални иновации в подкрепа на социалното предприемачество. Чрез нея ще се постави акцент върху ролята на социалните предприятия и ще се повиши видимостта им. Ще бъдат удостоявани социални предприятия, кооперации, представители на бизнеса и неправителствения сектор, образователни и научни институции и организации, които допринасят за развитието на социалната икономика у нас.

Конкурсът ще се проведе в три категории: „Социални иновации, свързани със заетост“; „Социални иновации, свързани със социално включване“; „Социални иновации, свързани с предоставяне на социални продукти и услуги“. Ще бъдат връчени три награди – първа, втора и трета (почетен плакет). Крайният срок за кандидатстване е 17.30 часа на 30.09.2025 г. Предложенията се подават на ел. адрес: si_nagrada@mlsp.government.bg.

Кандидатите представят следните документи на български език: формуляр за кандидатстване (по образец) и декларация (свободен текст), с която се удостоверява оригиналността на идеята. Ако документите съдържат лични данни, в декларацията е необходимо да се добави текст, с който декларатора дава съгласие МТСП да обработва личните му данни. Повече информация относно документите за кандидатстване, текста за съгласие към декларацията, както и контакти с организаторите, вижте на сайта на Министерство на труда и социалната политика, страница „Социална икономика“, в статията „Конкурс за участие в годишна Национална награда за социални иновации (в подкрепа на социалната икономика)“, която се намира на следния линк: https://bit.ly/4mvfKbt.

В случай на последващ отказ от участие в конкурса, организаторът предоставя възможност даденото съгласие да бъде оттеглено, съгласно вътрешните правила за Защита на личните данни.

През 2024 г. по време на същата церемония Женското благотворително дружество „Майчина грижа“ от Габрово получи награда за инициативата „За качествено здраве на село“. Отличието беше в категорията „Социални иновации, свързани с предоставяне на социални продукти и услуги“.

Инициативата на ЖБД „Майчина грижа“, популярна още като „мобилен доктор“, беше осъществена в партньорство с Община Габрово. Тя беше първата такава за страната. Общинският съвет в Габрово отпусна сумата от 35 000 лв. Към инициативата Дружеството привлече и дарители. Организирани бяха профилактични медицински прегледи в малките населени места в община Габрово, където няма здравна служба и няма график за посещение на медицински персонал.

Медицинският екип се състоеше от кардиолог, невролог и две медицински сестри от Диагностично-консултативен център 1 – Габрово. Извършиха се прегледи във 22 кметства и кметски наместничества в община Габрово. Бяха прегледани общо 584 възрастни лица над 65 години, които не са минавали на профилактичен преглед при лични лекари.

Зареди още

Икономика

НАП наблюдава борси, тържища и складове в цялата страна

Published

on

Служителите от „Фискален контрол“ на НАП са поставили под наблюдение по-големите борси, тържища и складове в цялата страна. Контролните действия стартираха на 16 септември сутринта и до момента на входа и на изхода на обектите са проврени близо 3500 камиона и микробуса, които превозват стоки с висок фискален риск, като плодове и зеленчуци, месо и др.

Данъчните инспектори изискват документи за произход на стоките, както и отчитат ли се всички реализирани продажби в търговските обекти, спазват ли се задълженията за регистриране и отчитане на продажбите в съответствие с нормативните изисквания. В някои от обектите проверяващите са констатирали нарушения като липса на касов апарат, неотчитане на приходи в реален размер, фактуриране на по-ниски цени от продажните и др.

За времето, в което присъстват в борсите, тържищата и складовете, фискалните инспектори са отчели завишени обороти в сравнение с предходни периоди. С цел да избегнат проверяващите екипи, част от рисковите търговци са изнесли дейността си извън тържищата и борсите. Затова и служителите на НАП контролират и санкционират нелегалната търговия и извън границата на стоковите борси.

„Поставили сме под наблюдение възможно най-много обекти, както в района на борсите, така и извън тях. Целта ни е да се гарантира коректното отчитане на обороти и плащането на дължимите данъци. Правим това и за да защитим търговците, които спазват закона. Резултатите от наблюденията и проверките ще бъдат анализирани, след което ще предприемем необходимите действия, за да предотвратим опитите за избягване на данъчно облагане в борсите, тържищата и складовете“, коментира проверките зам. изпълнителният директор на НАП Евгени Нанков.

Зареди още

Икономика

Близо 1000 граждани и фирми дадоха оценка на контролните действия на НАП

Published

on

Близо 1000 граждани и фирми дадоха своята оценка за контролните действия на Националната агенция за приходите. Над 90% от анкетираните са оценили високо професионализма на служителите и взаимодействието им с участниците в контролното производство. Близо 97% от попълнилите въпросника са заявили, че са получили пълна информация и разяснения за необходими документи и действия в рамките на проверките. Най-честите препоръки към НАП, които дават гражданите и дружествата, са свързани с намаляване на административната тежест, подобряване и адаптиране на контролните подходи. Проучването стартира през юли, като от приходната агенция изпращат линк за попълване на анкетата на дружества и физически лица, чиито проверки и/или ревизии са приключили през първото тримесечие на тази година. То се провежда периодично за всяко тримесечие. За достъп до анкетата не се изисква въвеждането на данни за потребителския профил (акаунт) на анкетирания и негов имейл.

До края на септември ще бъдат изпратени анкети на лицата, чиито контролни действия са приключили през април, май или юни. Целта на проучването е приходната агенция да получи обратна връзка за хода на контролните производства и проявените комуникативни и професионални умения от служителите на НАП.

Резултатите от проучването ще се ползват за подобряване на комуникацията и намаляване на административната тежест в хода на контролните производства, оптимизиране на процеса и повишаване на професионалната компетентност на органите по приходите.

Анкетата е анонимна, съдържа общо 14 въпроса и попълването й отнема не повече от 10 минути.

„Благодарим на лицата, които отделиха от времето си, за да участват в проучването. Очакваме все по-висока активност, като апелираме към дружествата и гражданите да отправят ясно формулирани препоръки, които да ни помогнат да подобрим работата си и да улесним максимално данъкоплатците“, каза Пламен Димитров – директор на дирекция „Контрол“ в НАП.

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица