Свържи се с нас

Икономика

Общината стартира данъчната кампания за 2017 г.

Архив © Copyright — Gabrovo News. All Rights Reserved

Архив © Copyright — Gabrovo News. All Rights Reserved

От днес, 16 януари, Община Габрово стартира кампанията за плащане на данък недвижим имот, такса битови отпадъци и данък върху превозно средство. Новината съобщиха от администрацията на кмета.

Всички собственици на недвижими имоти и автомобили могат да платят своите задължения за 2017 г. с 5 % отстъпка от 16 януари до 30 април. За целта касите на Дирекция „Местни данъци и такси” ще работят от 8.30 до 16.30 часа.

Всички собственици на недвижимо и движимо имущество на територията на община Габрово ще получат съобщения за размера на дължимите местни данъци и такси и сроковете за тяхното плащане до края на месец февруари.

В съобщенията ще бъдат включени всички текущи и просрочени задължения на данъчно задължените лица. Напомняме, че физически и юридически лица от селата на територията на община Габрово, могат да платят своите задължения по места при кметския наместник до 30.04.2017 г.

Размерът на местните данъци и такси за 2017г. може да бъде проверен и платен чрез сайта на Община Габрово – www.gabrovo.bg.

Община Габрово уведомява всички физически лица, включително еднолични търговци, които извършват патентна дейност на територията на общината, че следва да подадат патентна декларация по образец в срок до 31 януари на 2017 г. В случаите на започване на дейността след тази дата данъчната декларация се подава непосредствено преди започването на дейността. Лицата, които до 31 януари на 2017 г. са подали данъчната декларация и са платили пълния размер на патентния данък, могат да ползват 5 % отстъпка. Сроковете за плащане на данъка са до 31 януари, до 30 април, до 31 юли и до 31 октомври.

До 30 януари се приемат и декларации за облагане с туристически данък за предходната година. Размерът на дължимия данък за всеки месец се внася от данъчно задължените лица до 15-о число на месеца, следващ месеца, през който са предоставени нощувките. Ако в течение на годината лицата не са внасяли този данък, сега ще им бъде начислена лихва за просрочията. Декларациите се подават при всички случаи при издадено удостоверение за категоризация, независимо от спиране или прекратяване на дейността.

Декларациите следва да се подават в Дирекция „Местни данъци и такси” при Община Габрово, ул. „Райчо Каролев” № 4, всеки работен ден от 8.15 до 16.30 часа.

За допълнителна информация – телефоните на дирекцията са 066/804-776; 804-775 и 860-407.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Коментари

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Икономика

Управляващите в Габрово ще изтеглят нов 3-милионен заем

Управляващите организират публично обсъждане за поемането на общинския дълг

Кметът на Община Габрово кани местната общност да участва в публично обсъждане за поемане на общински дълг, в съответствие с чл.15 от Закона за общинския дълг, при следните параметри:

Сключване на договор за дългосрочен инвестиционен кредит, в размер до 3 100 000 лв., с предназначение финансиране на част от разходите по проект “ЕМО “Етър” – музей за креативен културен туризъм“, процедура BG16RFOP001-6.002 „Развитие на туристически атракции“, приоритетна ОС 6 „Регионален туризъм“ на ОПРР 2014-2020. Проектът ще се финансира с финансов инструмент и безвъзмездна финансова помощ.

Кредитът ще бъде обезпечен с особен залог по реда на Закона за особените залози върху съвкупността от настоящи и бъдещи вземания на Община Габрово, за собствените приходи на общината по смисъла на чл.45, ал.1, т.1, букви от „а“ до „ж“ от Закон за публичните финанси (ЗПФ) и обща изравнителна субсидия по чл.52, ал.1, т.1, буква „б“ от ЗПФ, включително и тези постъпващи по бюджетна сметка на Община Габрово.

Сключване на договор за дългосрочен инвестиционен кредит в размер до 250 000 лв. с предназначение финансиране на част от разходите по проект “РИМ-Габрово – познание, участие, преживяване“, процедура BG16RFOP001-6.002 „Развитие на туристически атракции“, приоритетна ОС 6 „Регионален туризъм“ на ОПРР 2014-2020.

Проектът ще се финансира с финансов инструмент и безвъзмездна финансова помощ. Кредитът ще бъде обезпечен с особен залог по реда на Закона за особените залози върху съвкупността от настоящи и бъдещи вземания на Община Габрово, за собствените приходи на общината по смисъла на чл.45, ал.1, т.1, букви от „а“ до „ж“ от Закон за публичните финанси (ЗПФ) и обща изравнителна субсидия по чл.52, ал.1, т.1, буква „б“ от ЗПФ, включително и тези постъпващи по бюджетна сметка на Община Габрово.

Материал по темата на публичното обсъждане може да намерите оттук и в Центъра за информация и услуги на гражданите, Община Габрово.

Обсъждането ще се проведе на 18 ноември, понеделник, от 17.30 часа в Ритуалната зала.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Икономика

Топ работодател идва в Габрово

*Платена публикация*

Promedica24 ще бъде в Габрово на 18 ноември, понеделник, от 17.30 на ул. „Юрий Венелин“ №18, за да Ви запознае с възможността за работа като болногледач в Германия, с атрактивно заплащане.

По време на срещaта ще получите изчерпателна информация относно:
– изискванията за работа в Германия;
– безплатният за служители курс по немски език;
– цялостното организиране на пътуването и престоя – всички разходи за път, настаняване и храна са поети от Promedica24;
– възможността за избор на конкретна оферта – подходящо лице, за което да се грижите, отговарящо изцяло на Вашия профил;

Ще получите отговор на тези и всички други въпроси, които имате.

18 ноември, понеделник, ул.“Юрий Венелин“ №18, етаж 2″, Габрово

А кои са Promedica24?
Фирма с над 15 години опит в сферата на грижите за възрастни хора в Германия, наела над 35 хиляди социални асистенти от България, Румъния и Полша. Избирайки пряк работодател, Вие започвате сигурна и легална работа, с допълнителна здравна застраховка и без каквито и да е такси и комисионни. Много хора се притесняват да работят в чужбина заради пътуването и си задават въпроси като как ще го организират, дали няма да се изгубят, колко ли ще струва. В Promedica24 транспортът до Германия е напълно организиран. Всички разходи за път, настаняване и храна са покрити. На място единствените разходи, които могат да възникнат, са от лично естество. Не бива да се забравя един важен момент при работа в чужбина, а именно – да се чувствате сигурни и спокойни. За разрешаване на проблеми по време на престоя Ви в Германия, би се грижил Вашият личен координатор. За допълнително Ваше спокойствие, имате връзка 24/7 с фирмата посредством алармен телефон.

Ако се интересувате от работа като болногледач в Германия, заповядайте на ул. „Юрий Венелин“ №18, етаж 2 на 18 ноември, понеделник, от 17.30 или кандидатствайте на www.promedica24.bg. Телефони за връзка и повече информация: 0878/449 699 и 0877/885 780.

Зареди още

Икономика

Комисията по заетост с предложение до Министерството на труда

Постоянната комисия по заетост към Областния съвет за развитие обсъди обобщената информация за резултатите от второто за тази година проучване на потребностите на работодателите от работна сила в област Габрово.

78 работодатели са попълнили анкетните карти, най – висок процент на активност очаквано е в сектор „Индустрия“, но прави впечатление че 70 % от фирмите отново са част от извадката за това проучване.

В голяма част отговорите на работодателите се препокриват с първото проучване, което беше направено в началото на тази година. Събираемостта на данни е добра, констатират членовете на постоянната комисия, но с изключително много усилия от страна на Дирекция „Бюро по труда“ – Габрово.

снимка: Областна администрация – Габрово

В тази връзка Комисията ще излезе с мотивирано предложение до Министерство на труда и социалната политика това анкетно проучване да се осъществява веднъж в рамките на година или да се увеличи времето между две проучвания, информираха от Областна администрация – Габрово.

Да се прецизират ползваните данни при изготвяне на актуални списъци на фирмите включени в задължителната извадка, защото при сега ползваните списъци една част от работодателите се оказват със спрени дейности официално или не функциониращи от различни периоди време.

Освен това подобни проучвания се провеждат и за нуждите на НСИ, и в това направление би могъл да се оптимизира процесът по събиране на данни, предложиха още от Комисията.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Реклама

 

Популярни новини от последната седмица