Свържи се с нас

Икономика

Рекорд на регистрираните бележки за колата

Published

on

снимка: НАП

снимка: НАП

Седмица остава до тегленето на голямата награда в лотарията с касови бележки на НАП и МФ – чисто нов автомобил. Касовите си бележки потребителите на сайта www.kasovbon.bg могат да регистрират до 16.59 ч. на 9 декември. Щастливецът, който ще грабне колата, ще бъде изтеглен на 11 декември в предаването на БНТ „Денят започва с Георги Любенов“.

От началото на инициативата – 16 ноември 2015 г., за участие са регистрирани 50 милиона касови бележки на обща стойност 650 милиона лева. До момента данъчните са раздали 50 смарт телефона и 11 телевизора.

От НАП отчитат, че интересът към Лотарията е постоянен, като за участие в седмичните игри се регистрират по около 1,5 милиона касови бележки, а за месечните – се състезават средно по 4,5 милиона. В последните дни преди тегленето на автомобила, очаквано, интересът рязко се засилва, отчитат от НАП.

В Разград има най-много регистрирани касови бележки средно на човек – 403. На следващо място са Видин и Шумен съответно с по 378 и 373 бележки. До момента най-високата регистрирана сума в лотарията е 10 000 лв., а най-ниската 3 стотинки, сочи статистиката на играта.

В Лотарията може да участва всеки, навършил 14 години, който има профил в сайта www.kasovbon.bg и регистрира валидни касови бележки, издадени след 16.11.2015 г. Няма ограничения за вида на покупката, нито изискване за минимална и максимална стойност. Имената на победителите можете да видите на сайта на лотарията www.kasovbon.bg

От НАП напомнят, че е важно хората да пазят касовите си бележки или техни сканирани, или фотокопия до края на играта, защото ще получават наградите си срещу тях. Всички търговци, издали печелившите касови бележки, се проверяват, поясняват още от НАП.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

Коментари

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Икономика

Иновациите и кръговата икономика са фактор за развитието на бизнеса

Published

on

Възможните финансови инструменти за реализиране на съвместни проекти между Общината и бизнеса бе основна тема по време на трета работна среща на заинтересованите страни по проект IMPROVE, състояла се онлайн.

На срещата присъстваха представители на местния бизнес, Технически университет – Габрово, Регионален Иновационен Център, Габровска Търговско-промишлена палата, Регионално сдружение на общините „Централна Стара планина“, Областна администрация Габрово, и организации на местно и национално ниво, ангажирани в процеса по разработване на съвместни проекти за насърчаване на икономическото развитие и иновациите чрез комбиниране на финансови инструменти на принципа на публично-частното партньорство и новите интегрирани териториални инструменти.

Основната тема беше представянето на възможните финансови инструменти за реализиране на съвместни проекти между Община Габрово, местния бизнес и други институции на местни и национално ниво за развитие на икономиката.

Екипът на консултантска фирма „Либра Енерджи“ ЕООД разясни алтернативите за финансиране чрез националните и европейски фондове и програми през новия програмен период 2021 – 2027.

От представената информация стана ясно, че програма „Конкурентоспособност и иновации в предприятията“ е пряко насочена към постигането на интелигентен и устойчив растеж на българската икономика, както и осъществяването на индустриална и цифрова трансформация.

Сред набелязаните мерки по програмата са включени: засилване на капацитета за научни изследвания и иновации и въвеждане на модерни технологии, засилване на растежа и конкурентоспособността на малките и средни предприятия, усвояване на ползите от цифровизация, насърчаване на кръговата икономика и енергийната ефективност.

По време на срещата бяха идентифицирани и възможностите за стартиращите бизнеси, начините за финансиране и подпомагане на стартъпи.

Представена бе възможността за обединяване на частния и публичния ресурс при реализиране на проекти с добавена стойност, чрез идентифициране на различни форми на публично – частни партньорства.

В тази връзка експерт от екипа по проекта разясни детайли по отправената покана от Община Габрово към местния бизнес за иницииране на съвместни проекти. Презентационните материали от срещата може да видите оттук.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Икономика

Хакатон за промяната на „Шести участък“

Published

on

Община Габрово и „Студио Комплект“ – София организират хакатон, който ще се проведе от 23 до 25 февруари 2021 г. изцяло виртуално. Новината за медиите съобщи Миглена Въгленова, гл. експерт „Публичност и визуализация“ в администрацията на кмета. 

Събитието е част от международния проект „Креативни индустрии за нови градски икономики в Дунавския регион“ (CINEMA), финансиран по Програма за транснационално сътрудничество „Интеррег Дунав“ 2014-2020 г. То цели да намери решения, които да подпомогнат развитието на търговията на дребно и малкия бизнес в габровския квартал „Шести участък“.

Изборът на място не е случаен – районът е пилотна локация по проекта. Хакатонът ще събере участници с разнообразен профил, опит и умения. Те ще работят за съживяването на икономическия, културния и туристическия потенциал на квартала. Ключово за процеса ще бъде използването на иновативния капацитет на творческите индустрии.

Организаторите отправят покана за участие към иноватори, предприемачи, урбанисти, представители на креативните индустрии, граждани и други заинтересовани лица. С идеите си те могат да допринесат габровският централен квартал отново да стане атрактивна притегателна точка на града.

Пилотната локация е първият търговски, административен, образователен и духовен център на Габрово, оказал влияние върху живота на местната общност от XVIII век до наше време. В рамките на три дни участниците в хакатона, разпределени в няколко отбора, ще подготвят конкретни предложения. Те ще работят по предизвикателството „Подкрепа за съществуващия бизнес в „Шести участък“ и привличане на нов чрез креативните индустрии“.

Към него трябва да включат следните аспекти: подобряване на цялостното усещане за квартала (визуална идентичност, градски мебели, стени, пространства, осмисляне на празни сгради или части от тях, културни и творчески събития); създаване на активна общност за устойчиво развитие на локацията и постигане основната цел на предизвикателството в условията на Ковид-19.

Отборите ще бъдат съветвани от ментори с опит в областта на маркетинга, бизнеса, творческите индустрии и развитието на градска среда. Участниците ще имат възможност да организират сами работата си след старта на събитието, като уточнят каналите, по които да работят. Всички идеи, както и техните създатели, ще бъдат публично оповестени.

Най-доброто предложение ще получи професионално бизнес и маркетинг консултиране в периода март – юни 2021 г., за да се подкрепи неговата реализация. Предложенията ще бъдат оценявани по следните критерии: въздействие върху търговците на дребно, малкия бизнес, жители и посетители; цялостно усещане за повишаване атрактивността на квартала; изпълнимост и устойчивост на идеята.

Специално жури ще обяви отбора победител в 19:00 часа на 25 февруари. Желаещите да се включат в хакатона трябва да попълнят онлайн формуляр, който се намира на адрес: https://bit.ly/2Y25Jd2.

Крайният срок за регистрация е до 3 февруари, 23:59 часа. Подборът на участници се извършва от организаторите съобразно компетенциите и опита на кандидатите.

Проект CINEMA работи за обновяването на централни градски райони, изоставени в резултат на индустриално преобразуване, промяна в навиците на потребителите и нарастване на населението в предградията и крайните квартали. За целта ще се използват икономическите предимства на креативните индустрии като възможност за справяне с проблема.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Икономика

Да поговорим за имоти?

Вие попитахте!

Published

on

През 2021 година кампанията на ГАРАНТ ИМОТИ има за цел да Ви чрез която цели да ви даде повече информация за различни аспекти на имотната сделка.

Сега имате възможността да получите отговори на много ваши въпроси и професионална консултация както от нашите брокери, оценители, така и от юрисконсулта на фирмата.

Колко е нормално да продължи във времето една продажба на жилище?

Отговорът на този въпрос не е еднозначен. Продажбата на едно жилище пряко зависи от: локацията му; квадратурата му; състоянието му – не само дали е ремонтирано, а дори дали е почистено и в добър търговски вид. Освен всичко това важно е и да установите до колко е наложителна продажбата за Вас точно в този момент.

Не трябва да се забравя, че ако цената на имота е определена добре и адекватно на пазара сериозен кандидат-купувач може да бъде намерен още с първия оглед. А след това трябва да се вземе в предвид до колко Вие като продавач сте снабден с необходимите за продажба документи и кога ще сте готови с освобождаването на имота. От страна на купувача трябва да бъде изяснено дали той има наличните средства към момента или ще е необходим банков кредит, за чието отпускане има технологично време.

И така обикновено една продажба може да продължи в порядъка между един месец – два месеца, когато е наличен сериозен купувач и се отчетат различните обстоятелства. Разбира се, за да бъде спокоен всеки продавач е хубаво да използва услугите на професионалист в областта – от определяне на адекватна цена на продавания имот до приключване на покупко-продажбата и предаване на владението на имота.

Ако и Вие имате имот и желаете да го продадете, брокерите на ГАРАНТ са на разположение, за да Ви помогнат и консултират. гр. Габрово, ул.“Априловска“ 6 /двата моста/, 066 80 80 16 .

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица