Свържи се с нас

Икономика

От днес започва данъчна кампания 2020

Published

on

От офиса на НАП в Габрово информират своите клиенти, че данъчната кампания 2020 г. ще започне от днес, 10 януари, заради промени в законодателството и ще протече малко по различно от предходните години.

Освен по-късното започване на кампанията, вече ще имаме два месеца повече за получаване на отстъпка. Предишни години от 5% отстъпка или до 500 лева от данъка за довнасяне можеше да се възползват само тези граждани, които попълнят правилно и внесат декларацията си до края на януари.

Сега този срок се изменя до края на март с допълнителното условие, че няма неплатени стари задължения. Автоматично попълнени декларации ще бъдат предложени на гражданите, но габровските данъчни припомнят, че това ще е само за тези, които подават документите онлайн.

За целта те ще трябва да разполагат или с персонален идентификационен код (ПИК), или с електронен подпис. Услугата за автоматично попълване се планираше да започне от февруари, но вместо това тя ще тръгне от март, като достъп до нея ще има през сайта на агенцията.

Към декларацията може да се добавят и други доходи, постъпили от физически лица, или от чужбина. Наемодателите пък сами ще попълват информацията. Самоосигурявалите се през 2019 г. са задължени електронно да подадат декларация. В случай на използвани облекчения, те трябва да се посочват.

Напомняме, че към данъчната декларация вече ще се подават три документа по-малко или това са копие от решение за намалена работоспособност, копие от решение за ТЕЛК/НЕЛК и копия на платежни документи, които удостоверяват направените вноски за закупуване на осигурителен стаж при пенсиониране.

Всеки има задължението да провери доколко въведените данни са правилни и да поправи в случай на неточност. От тази година отпада задължението да се прикачват служебни бележки, а справката за изплатени през годината доходи и удържани данъци и задължителни осигурителни вноски вече ще се внася само по електронен път.

Поправки по нея ще могат да се правят до 30 септември, а срокът за внасянето й е 28 февруари.

Фирмите, чиито приходи от продажби за предходната година надвишават 300 000 лв., са длъжни да правят авансови вноски за корпоративен данък. Те са месечни и тримесечни и се определят на базата на прогнозна данъчна печалба за текущата година.

За повече информация гражданите и фирмите от Областта могат да звънят на национален телефон 0700 18 700 и да потърсят компетентно мнение в салона за обслужване на клиенти на ул.“Радецка“№11 в центъра на Габрово.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Коментари

Остави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Икономика

Плащащите си сами осигуровки могат да променят вида им до края на месеца

Published

on

От офиса на НАП Габрово информираха, че до 31 януари 2021 година самоосигуряващите се лица могат да променят вида на осигуряването си. Самоосигуряващите се лица задължително се осигуряват във фонд „Пенсии” на Държавното обществено осигуряване, а по свой избор могат да се осигуряват и във фонд „Общо заболяване и майчинство”.

Самоосигуряващите се лица, които изберат да внасят осигурителни вноски и във фонд „Общо заболяване и майчинство”, могат да се ползват от всички осигурени социални рискове (без трудова злополука и професионална болест и безработица) на ДОО.

Другият вариант е да внасят осигурителни вноски на по-нисък процент за инвалидност поради общо заболяване, за старост и за смърт. В този случай обаче, напомнят от НАП, самоосигуряващите се нямат право на обезщетения в определени ситуации (например т. нар. „майчински” при бременност и раждане).

Видът на осигуряването на самоосигуряващите се лица може да се променя за всяка календарна година, ако е подадена декларация по утвърден образец от изпълнителният директор на НАП. Срокът за подаване на документа е до 31 януари на съответната година.

В 7-дневен срок от започване или възобновяване на трудовата дейност самоосигуряващите се лица определят вида на осигуряването си, като подават декларация по утвърден образец в компетентната териториална дирекция на НАП.

При прекъсване и възобновяване на съответната трудова дейност през календарната година не може да се променя вече избрания и декларирания вид осигуряване.

Повече информация и консултации за попълването на данъчни и осигурителни декларации можете да получите на телефон 0700 18 700 на цената на градски разговор от цялата страна.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Икономика

Общината набира предложения за публично – частни партньорства

Published

on

Като част от политиката си за постигане на устойчиво развитие на местната общност, Община Габрово се стреми към обединяване на частния и публичния ресурс при реализиране на проекти с добавена стойност, чрез идентифициране на различни форми на публично – частни партньорства.

Регламентирано в Закона за концесиите публично – частното партньорство в България позволява инициативата да изхожда от икономическите оператори (физически и юридически лица).

В тази връзка, Община Габрово отправя покана за предложения, по чл. 56 от Закона за концесиите, за реализиране на концесии за строителство, за услуги или за ползване на публична общинска собственост насочени към интегриран градски транспорт, спорт и спортна инфраструктура, градска среда и други.

Предложенията следва да съдържат описание на предмета и обекта на концесията, финансово-икономически анализ и обосновка.

Когато предложението касае концесия, включваща и възлагане на строителство, то трябва да е съпроводено и от инвестиционно предложение, което да съдържа прединвестиционно проучване или задание за изработване на инвестиционен/идеен проект, с което да определя прогнозните технически, функционални и икономически показатели на строителството.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Икономика

Електронни касови бележки ще заместят хартиените

Published

on

Електронни касови бележки ще заместят хартиените в определени икономически сектори, стана ясно на поредното заседание на работната група за внедряване на софтуерна фискализация.

Промяната се подкрепя от Националната агенция за приходите, като в близките седмици приходната агенция ще обсъди с бизнеса конкретни текстове за изменение в законодателството.

Паралелно с това продължава съвместната работа по създаването на алтернативен механизъм за отчетност при електронните магазини.

Работна група с представители на работодателските и браншови организации обсъжда възможностите за т.нар. софтуерна фискализация, модел на която ще бъде представен до края на януари.

На днешното заседание на работната група бяха коментирани в детайли видовете електронни търговци, които ще могат да ползват новия модел на отчетност, технологичните изисквания и процесите, които да осигурят софтуерната фискализация, както и правната рамка, която ще е необходима за осъществяване на проекта.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица