Свържи се с нас

Любопитно

11 прости начина за облекчаване на стреса

Published

on

Може да ви изненада да научите, че биологичният стрес е доста скорошно откритие. Едва в края на 50-те години ендокринологът Ханс Селие за първи път идентифицира и документира стреса.

Кои са 11-те най-добри начина за облекчаване на стреса?

Музика
Ако се чувствате обзети от стресова ситуация, опитайте да си починете и да слушате релаксираща музика. Пускането на спокойна музика има положителен ефект върху мозъка и тялото, може да понижи кръвното налягане и да намали хормонът кортизол, свързан със стреса.

Говорете с приятел
Когато се чувствате стресирани, обадете се на приятел и поговорете за проблемите си. Добрите отношения с приятели и близки са важни за всеки здравословен начин на живот. Те са особено важни, когато сте подложени на силен стрес. Успокояващият глас, дори за минута, може да постави всичко в перспектива.

Говорете със себе си
Понякога обаждането на приятел не е опция. Ако случаят е такъв, спокойното говорене със себе си може да бъде следващото най-добро нещо. Помислете защо сте стресирани, какво трябва да направите, за да изпълните задачата и най-важното, че всичко ще бъде наред.

Здравословно хранене
Нивата на стрес и правилната диета са тясно свързани. Когато сме затрупани, често забравяме да се храним добре и прибягваме до използването на сладки, мазни закуски като добавка. Опитайте се да планирате храната си предварително. Плодовете и зеленчуците винаги са добра опция, а рибите с високи нива на омега 3 мастни киселини намаляват симптомите на стрес.

Смейте се
Смехът освобождава ендорфини, които подобряват настроението и намаляват нивата на стрес-причиняващите хормони кортизол и адреналин. Смехът подвежда нервната ви система, за да ви направи щастливи.

Пийте чай
Голяма доза кофеин причинява краткосрочен скок на кръвното налягане. Вместо кафе или енергийни напитки, опитайте зелен чай. Той има по-малко от половината кофеин в кафето и съдържа здравословни антиоксиданти, както и теанин, аминокиселина, която има успокояващ ефект върху нервната система.

Етерични масла
Използването на етерични масла в ежедневието е доказан метод за намаляване на стрес и безпокойство. Използвайте ги като ги разтворите във ваната, чрез дифузери за ароматерапия или ги прилагайте върху кожата си /когато използвате масла директно върху кожата си, винаги ги разреждайте с базово масло/.

Внимателност
Повечето съвети, които сме ви предложили, осигуряват незабавно облекчение, но има и много промени в начина на живот, които могат да бъдат по-ефективни в дългосрочен план. Понятието „внимателност“ е голяма част от медитативните и соматични подходи към психичното здраве. От йога и тай чи до медитация и пилатес, тези системи на внимателност включват физически и умствени упражнения, които предотвратяват стреса.

Упражнения
Упражненията не означават непременно силови тренировки или тренировка за маратон. Кратка разходка из офиса или просто изправяне, за да се разтегнете по време на почивка на работа, може да предложи незабавно облекчение в стресова ситуация. Придвижването на кръвта ви освобождава ендорфини и може да подобри настроението ви почти мигновено.

По-добър сън
Всеки знае, че стресът може да доведе до загуба на сън. За съжаление липсата на сън също е ключова причина за стрес. Този порочен кръг кара мозъка и тялото да се измъкнат и само се влошава с времето. Опитайте се да спите седем до осем часа. Изключете телевизора по-рано, приглушете осветлението и си дайте време да се отпуснете преди лягане. Това може би е най-ефективния начин за освобождаване от стреса.

Дишайте спокойно
Съветът „поемете дълбоко въздух“ може да изглежда като клише, но е валиден, когато става въпрос за стрес. Векове наред будистките монаси са съзнавали осъзнатото дишане по време на медитация. Докато повърхностното дишане причинява стрес, дълбокото дишане окислява кръвта ви, помага за центриране на тялото и изчиства ума ви.

Култура

Национален куклен фестивал „Рачо и Дешка“ този уикенд

Published

on

Силно габровско присъствие и приятелски поздрав от Велико Търново ни очакват в последните два дни от Национален куклен фестивал „Рачо и Дешка“.

На 26 септември, събота, от 17.00 часа на сцената на площад „Възраждане“ ще излязат актьорите от Държавен куклен театър – Габрово, за да ви представят спектакъла „Огнивото“.

18.00 е началният час на представлението „От кулата“ на „Малка театрална компания“.

В неделя, 27 септември, фестивалът закрива основният му организатор – Театър Весел с любимата на малки и големи приказка „Храбрият оловен войник“. Началото е в 17.00 часа.

Входът е свободен!

Национален куклен фестивал „Рачо и Дешка“ се осъществява с финансовата подкрепа на Министерство на културата и със съдействието на Община Габрово. Организатори са Театър Весел и РА „Елмазови“.

При лошо време спектаклите ще се играят в зала „Възраждане“.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Любопитно

„България на длан“ засне епизод от Габрово (видео)

Published

on

Екипът на проекта „България на длан“ засне епизод от Габрово за поредицата „По пътя на историята“, съобщиха от местната общинска администрация.

Видеото представя културното наследство, забележителностите и туристическите обекти в региона.

Филмът показва някои от емблематичните символи на българския дух – паметника на Шипка, етнографския музей „Етър“, Соколския девически манастир.

В кадрите ще видим най-знаковите музеи, не само за региона, но и за цялата страна – Националния музей на образованието, Интерактивния музей на индустрията, Дома на хумора и сатирата, Дечковата къща.

Финалът насища с впечатляващи гледки, отвеждайки ни до историческия връх Бузлуджа и географския център на България в местността Узана.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Култура

Откриват „Пътища в географията – просеки и просветления“ в НМО

Published

on

Този петък, 25 септември, от 16.00 часа в Националния музей на образованието в Габрово ще бъде открита фотодокументална изложба „Пътища в географията – просеки и просветления”, посветена на на 60-годишнината на проф. доктор на науките Атанас Дерменджиев, ръководител на катедра “География”, Исторически факултет, Великотърновски университет “Св. св. Кирил и Методий”.

Същият ден ще бъде представено и едноименното библиографско издание „Пътища в географията – просеки и просветления”.

Атанас Дерменджиев е доктор на науките, професор по социално-икономическа география, доктор по география, действащ член (академик) на Международната академия на науките по екология и безопасност. Специалист по регионална, политическа и културна география. Автор на над 230 научни публикации, в т. ч. 6 монографии, 15 книги, 14 учебника, 10 учебни помагала и др., отпечатани в България, Румъния, Русия, Украйна, Сърбия, Турция, Португалия, Франция, Северна Македония. Дългогодишен ръководител на катедра “География” във Великотърновски университет ”Св. Св. Кирил и Методий”.

Университетът е дългогодишен партньор на Националния музей на образованието. През 2017-та катедра „География” и музеят започнаха партньорство с идеята да се свърже висшето образование с всички образователни степени.

По инициатива на професора утвърдени преподаватели от Великотърновския университет направиха първа работна среща с габровски учители. Изложбата „Пътища в географията – просеки и просветления” е поредната обща инициатива.

Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/

Зареди още

Реклама

Популярни новини от последната седмица