Новини, Политика|19.07.2018 16:54

Министър Нанков: Обходът на Габрово вероятно ще бъде готов предсрочно!

© Copyright 2018 — Gabrovo News. All Rights Reserved

Обходният път на Габрово, водещ към бъдещия тунел под Шипка, може би ще бъде цялостно завършен предсрочно. Това коментира в Габрово пред медиите министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, който участва в церемонията по откриване на обектите, свързани с проекта за изграждане на съвременна градска среда.

„Убеден съм, че месец или два предсрочно ще успеем да приключим с Обхода на Габрово, 23 км. Това е грандиозен проект не само за Габрово, но и за Северна България. Обходът все пак е и подхода за тунел под Шипка. Най-големият тунел, строен през последните 2 години в България, почти 600 метра, също е готов“, заяви регионалният министър.

© Copyright 2018 — Gabrovo News. All Rights Reserved

По думите на Николай Нанков разработката на идейния проект е била приета на експертен съвет в министерството. Обсъждани са различни варианти на финансиране – чрез бюджетни средства или инвеститор. Той информира, че ще се стартира паралелно и с двата вида процедури.

© Copyright 2018 — Gabrovo News. All Rights Reserved

„Темата, с тунела под Шипка, винаги е стояла на дневен ред. Реалисти сме, че проектът стартира вече като реално изпълнение, но все пак следваме хронологичен график поетапно, като стъпки“, допълни министърът на регионалното развитие и благоустройството.

© Copyright 2018 — Gabrovo News. All Rights Reserved

Николай Нанков, заедно с председателя на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Светослав Глосов и инж. Дончо Атанасов – член на УС на агенцията, инспектираха строителството на обходния път на Габрово.

© Copyright 2018 — Gabrovo News. All Rights Reserved

© Copyright 2018 — Gabrovo News. All Rights Reserved

© Copyright 2018 — Gabrovo News. All Rights Reserved

© Copyright 2018 — Gabrovo News. All Rights Reserved

© Copyright 2018 — Gabrovo News. All Rights Reserved

снимка: МРРБ

снимка: МРРБ

снимка: Областна администрация – Габрово

снимка: Областна администрация – Габрово

снимка: Областна администрация – Габрово

© Copyright 2018 — Gabrovo News. All Rights Reserved

Министърът направи инспекция и на хода на рехабилитацията на близо 28 км от пътя между Севлиево и Габрово. Там бе констатирано около 16% изпълнение на ремонтните дейности на пътя, стана ясно по време на проверката.

снимка: МРРБ

Крайният срок за приключване е лятото на 2019-та година. Обектът е разделен на два лота – Севлиево – Драгановци и Драгановци – Габрово и се изпълнява с европейски средства по ОП „Региони в растеж“. Стойността на ремонтните дейности е над 23 млн. лв., като участъкът не е рехабилитиран над 20 години.

„В рамките на следващите месеци ще бъдат обявени обществени поръчки за строителството на още 137 км от АМ „Хемус“, съобщи още министър Нанков.

„През месец август стартират тръжните процедури за строителството на 52 километра от аутобана между п.в. „Боаза“ и разклона за Плевен и Ловеч, за да може през следващата година да започне и реалното строителство. През септември очакваме да бъде обявена и процедурата за още 85 км от АМ „Хемус“ – до Велико Търново“, обясни той.

През август стартира реалното строителство и на 16,2 км от Белокопитово към Буховци, каза министърът. Договорът е за инженеринг, прави се допроектиране, вчера на Експертен съвет в Агенция „Пътна инфраструктура“ беше приета разработката, остава издаването на разрешение за строеж от МРРБ, срокът за обжалване е двуседмичен.

Министърът съобщи още, че 30% от строителството на 9,3-километровия участък от АМ „Хемус“ между Ябланица и п.в. „Боаза“ е готов и прогнозира, че въпреки двегодишния срок на завършване, до септември следващата година обектът може да бъде завършен.

„До 15 дни започва обществената поръчка и за изграждането на най-тежкия участък от автомагистрала „Струма“ – между Крупник и Кресна, през Кресненското дефиле, който включва тежки инженерни съоръжения“, съобщи регионалният министър. Тя ще бъде в две обособени позиции, като и двете ще бъдат за изработване на технически проект и строителство.

Първият участък ще бъде дълъг 13,2 км, ще започва на около 80 м след пътен възел Симитли – Разлог и ще свършва след пресичане с пътя „Стара Кресна – Ощава“. Той ще включва три пътни възела 10 виадукта с обща дължина 3,5 км, надлези и подлези, както и три тунела. От него ще започва следващия участък, който ще бъде с дължина 10,4 км и ще се влива в обходния път на Кресна. 5,55 км от него ще бъдат изпълнени като част от проекта. Той включва още един пътен възел, 11 виадукта с приблизителна дължина 5 км, 9 надлези и подлези, както и 4 тунела. За нормалното функциониране и експлоатация на тунелите е предвидено да бъдат изградени съответните инсталации и системи – пожароизвестителни, водоснабдителни, вентилация, електроснабдителни, осветителни, за управление на движението и др. Двата участъка на пътя ще бъдат с по две ленти за движение с ширина 3,5 м, водещи ивици по 0.25 м и два банкета с ширина 1.5 м. На места ще бъде изградена и трета лента за товарни автомобили, според характеристиките на терена.

Във връзка с археологическите разкопки на Скаптопара МРРБ и АПИ ще се съобразят с решението на експертите по културно-исторически находки, категоричен бе регионалният министър. „Хубаво е, че беше магистралата, за да се открие градът“, коментира още Нанков и добави, че към момента за археологическите разкопки там са осигурени почти 2 млн. лева европейски средства по Оперативна програма “Транспорт”.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730

5 коментара

  • Как ,този път,е обходен?Минава през къщите на хората и през квартали тихо и спокойно съществуващи до сега!Инфраструктурата разрушена от тежката техника ,работеща на обходния път за никъде,ще бъде ли възстановена?

  • Обходът със сигурност ще бъде открит предсрочно, тъй като последният срок, с двете допустими години закъснение, беше 2015-а година!!!
    Всички 100 милиона евросредства бяха изгубени!!!
    Слава на ГЕРП И БАКАН Т.ДОНЧЕВ!!!!

  • Два тира ще могат ли да се разминат в тунела

  • Няма нужда да се разминават тирове, защото обходът свършва на Рибарника в кв.Радецки.
    А тунел под Шипка ще има в 3018-а година, при 364-ия кабинет на Башбакан Бойко.

  • А какво става със срама на Габрово – Централния пазар?!

Напиши коментар